Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Vi satt som fågelholkar i soffan...

Av Helga - 26 september 2011 08:45


Vi åkte ut på landet på lördagsmorgonen och var snabbt igång med penslar och färgburkar. Vädret var verkligen kanon så det var inte alls så tokigt att stå där och måla friggeboden i solen...


Pauserna var heller inte så tokiga där vi satt på varsin stol och fikade/ lunchade. Jag blev ganska matt i solen pga förkylningen men vi måste ändå få friggeboden färdigmålad den här helgen...


På kvällen var vi både så trötta av allt arbete och av all frisk luft. Vi satt som två fågelholkar i soffan efter middagen   


Så här blev det;


   

Vindskivorna hade vi just monterat ned för att måla dem...


Lite fler bilder hann jag ta i trädgården;


     

Många AJA-BAJA-svampar...


   

Tänk att det fortfarande är så fint i rabatten i slutet av september...


Idag är jag hemma - inget flyg för mig på några dagar. Örat känns av och jag kan inte tryckutjämna - ingen hit för en flygvärdinna.

 
 
http://skrivmoster

http://skrivmoster

26 september 2011 10:00

Så söt stugan blev! Den ser ut som vår bastu nästan!
Krya på dig!

http://bloggplatsen.se

Helga

27 september 2011 08:48

Tack! Till våren ska vi lägga tak, snickra golv och väggar invändigt, inreda inne och bygga en altan...

 
Åsa

Åsa

26 september 2011 10:08

Vilken tur att vädret var på er sida! Men ta det lite lugnt nu!!!

http://wessand.blogg.se

Helga

27 september 2011 08:47

Ja mamma ;) Jag lovar!

 
wiper

wiper

26 september 2011 12:47

Wow! vad fin friggeboden blev. Som ni jobbade så förstår jag att ni satt som som fågelholkar ;)) man blir ju helt urlakad när man jobbat hårt. Fina bilder du bjuder på.

Det blir säkert en stor omställning från att ha varit i luften länge och sen ha några dagar ledigt.

Sköt om dig vännen
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

27 september 2011 08:46

Tack Wiper!

Ja, nu får jag helt enkelt varva ner och ta det lugnt - det har kroppen sagt...

 
britten

britten

26 september 2011 16:16

Va fint det blev !
Jättefin färg

http://glitteroga.blogg.se

Helga

27 september 2011 08:46

Tack Britten!

 
Kimmie

Kimmie

26 september 2011 20:38

Så fint det blev! Helgen var helt underbar vädermässigt perfekt helg att jobba utomhus.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

27 september 2011 08:45

Tack! Ja, vi hade verklig tur med vädret...

 
Frejda

Frejda

26 september 2011 21:13

Jättefint! :-)

http://frejdastorp.bloggplatsen.se

Helga

27 september 2011 08:44

Tack tack :)

 
susjos

susjos

26 september 2011 22:42

Så fint det blev! Va duktiga ni är :)
Hoppas du snart kryar på dig ,så att du kanske kan jobba på fredag? Den här gången ska jag till Venedig!!! :)

http://susjos.blogspot.com

Helga

27 september 2011 08:44

Tack!

Just nu känns det som att jag är hemma även på fredag. Tänk vad mysigt att resa till Venedig - som ni far omkring :) Hoppas ni får det riktigt bra där...

 
Ingen bild

-Nena-

26 september 2011 23:33

Så fin stugan blev!

Aja baja svampar men ack så vackra på bild =)
Fina foto!

Krya på dig.

Helga

27 september 2011 08:43

Tack!

Ja, de där ajabaja-svamparna är fina att se på ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards