Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Kontorsråtta?...

Av Helga - 20 september 2011 19:00


Idag och resten av arbetsperioden jobbar jag nästan kontorstider... det känns ju helskumt! Både på väg till och från Arlanda var det svårt att få plats på bussen och tåget - det är ju så många ute och rör på sig samtidigt?


Idag satt jag stilla i civila kläder på en kurs. Jag började skruva på mig efter några timmars stillasittande... Att sitta så still är jag inte van vid på arbetstid. Vi blev iaf bjudna på godis efter lunch så vi inte skulle bli för sömniga. Just den biten gillade jag extra mycket med den här kursdagen. Särskilt när det kom in en skål med M&M - mitt favvogodis!


Resterande dagar i arbetsperioden flyger jag men ändå nästan på "normala tider". Mera upplevelser av trängsel i kollektivtrafiken för Helga. Det är bra att se hur "vanligt folk" har det...

 
 
Sussi

Sussi

20 september 2011 20:17

Ja, det gäller att vara ute i god tid om man ska åka kollektivt under "kontorstider". E4:an är inte allt för skojig under vissa tider..

Kurs blir jag alltid trött när jag sitter på. Oavsett om det är intressant eller inte. Gäspar jättestort! Tror det kanske kan bero på syrebrist. Jag väljer att tro så i alla fall ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

23 september 2011 11:07

Man blir ofta lite inaktiv på kurs, men vi hade workshop på em som tur var...

 
susjos

susjos

20 september 2011 21:57

Ja,det är nyttigt ibland att se hur dagtidsfolk har det ibland. Jag blir bara glad av att jag fortfarande trivs med att jobba natt, köerna in till stan på E4.an är jag glad att slippa. Måndagmorgon som numera är mörk, folk kom hukande under sina paraplyer till jobbet,och jag fick åka hem...härligt!

http://susjos.blogspot.com

Helga

23 september 2011 11:07

Nästan alltid bättre med skifttider...

 
Åsa

Åsa

21 september 2011 09:07

Tur för dig att det bara var tillfälligt. =)

Gillar också M&M men helst de med jordnöt i.

http://wessand.blogg.se

Helga

23 september 2011 11:06

Ja faktiskt! Jag gillar mitt skiftande... M&M rules...

 
Eva

Eva

21 september 2011 16:28

Usch ja, det är inte lätt att vara igång mitt i rusningstrafiken. Folk är som galningar!

Kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

23 september 2011 11:06

Jag stod på tåget flera ggr. Dyr ståplatsbiljett ;)

 
Ammis

Ammis

21 september 2011 17:00

Ja, sitta still är jobbigt när man inte är van men är det en bra föreläsare så tänker man inte så mkt på det. Men bra föreläsare är det ont om tycker jag, tyvärr. Det hjälper ju inte om man sitter inne med massor av kunskap om man inte kan förmedla det på ett intressant sätt, eller hur?+ Ha det gott. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Helga

23 september 2011 11:05

Eftermiddagen var roligast då vi pratade om service...

 
skrivmoster

skrivmoster

21 september 2011 22:07

En hälsning från en som varit borta länge på annan ort och levt lyckoliv med barnbarnen.
Jag försöker komma igång men det går trögt med att hinna läsa och kommentera.

Kurser, ja det kan kännas tröttsamt att sitta stilla utan att nicka till... tur att ni fick godis!!
Ha det gott när du återgår till vanlig rörelse!!

http://bloggplatsen.se

Helga

23 september 2011 11:04

Godiset gjorde susen ;)

 
trollmor

trollmor

22 september 2011 08:23

Det är jättejobbigt att sitta stilla länge när man är van att röra på sig jämt. Brukar bli så trött också.
ewa

http://trollmor.webblogg.se

Helga

23 september 2011 11:04

Fler som känner lika som jag alltså ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards