Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

Trädgårdsliv...

Av Helga - 2 september 2011 14:34


I helgen ska jag vara en duktig flicka och gå ut och sköta om vår trädgård - den här hemma. Fortfarande växer gräset så det knakar så det måste klippas. Det tror jag att maken ska få "bita i". Häcken runt tomten växer fortfarande och behöver ansas och jag ska klippa bort gamla hallonsnår där det växt hallon -man ska visst göra så har jag läst. Även svartvinbärsbusken behöver en omgång...


Ampeltomat...


Vi är ju även lyckliga ägare av en trädgård till, vid sommarstugan, utanför Norrtälje. Där brukar jag inte behöva ansa så mycket - det sköter rådjuren om så bra själva ;) Där har vi också en stor del skogstomt som är lättskött. Rabatterna förfaller en del därute på hösten men till våren kommer jag ut som pånyttfödd och pysslar med mina perenner och kryddodlingar.


Hemma under äppelträdet...



En dag ska jag få mer tid till våra två trädgårdar och sköta dem exemplariskt, kanske skaffa ett växthus med plats för en fikahörna och odlingar. Jag vill odla mer än bara kryddor som t ex grönsaker och blommor. Just nu är det bara det mest nödvändiga som hinns med - men jag uppskattar verkligen att vara ute och pyssla när jag har tid över och det finns inget bättre än en ledig stund i trädgården.

 
 
Sussi

Sussi

2 september 2011 18:23

Mer tid i trädgården skulle varit underbart. I somras förföll vår trädgård. Vi har så mycket ogräs. Vi hann liksom inte med då vi renoverade så mycket :(

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

3 september 2011 19:54

Det är svårt att hinna med allt...

 
wiper

wiper

4 september 2011 08:44

Vad skönt att du varit ledig lite och har fått pyssla i trädgården. Vad mysigt och fint det ser ut. Härligt att ha två ställen att vara på.

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

4 september 2011 09:04

Lite svårt att hinna med ibland bara...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards