Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

The flying circus...

Av Helga - 15 augusti 2011 13:59


Min arbetsperiod är slut och efter 3 dagar "på vägarna" är det alltid skönt att komma hem och återse hus och familj!


Jag har jobbat med en härlig besättning så tiden har gått fort...


Idag var nog den första dagen då vi alla insåg att sommarsäsongen lider mot sitt slut. Imorse hade vi nämligen en flygning med bara affärsmän. Inga hundar, katter, barn, bebisar, pensionärer eller assistanser. Det kändes ovant! En av dessa affärsmän reser väldigt mycket med oss och det var roligt att få byta några ord med honom om hans semester.


På en flygning igår var det däremot  fullt av djur i fraktavdelning, djur i kabinen, småbarn, bebisar osv osv så jag sa på skoj att nu kan vi kalla flygbolaget "the flying circus".

 

  

Mycket SAS-flygplan på inrikesterminalen imorse...

 

Nej, nu ska jag ta mig till affären och handla hem ett och annat. Kylen är inte så välfylld som jag önskar att den skulle vara när jag kommer hem.



Flyg · Humor · Resor
 
 
Åsa

Åsa

15 augusti 2011 15:22

Det är rätt skönt att komma igång, tur du har bra kollegor!

http://wessand.blogg.se

Helga

16 augusti 2011 09:16

Ja, vardagen är inte så tokig trots allt... Min man längtar efter sina elever nu ;)

 
Sussi

Sussi

15 augusti 2011 23:12

Jag klänger mig förtvivlat kvar ännu ett tag. På måndag börjar mitt allvar. Fast man kanske kan kalla det för semester då eftersom vi renoverat så mycket ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

16 augusti 2011 09:15

Dags igen... hoppas du inte är alltför slut efter allt jobb hemma...

 
susjos

susjos

15 augusti 2011 23:19

Vilken skillnad på passagerare! Ena dagen affärsresenärer,och andra dagen djur och barn! :) En tjusning med allt kan jag tänka mej :)
Jag börjar ladda inför hösten snart,min semester tar slut i morgon. Onsdag natt är det dags igen! Ska bli kul att träffa alla jobbarkompisar igen :)

http://susjos.blogspot.com

Helga

16 augusti 2011 09:15

Oftast blir det jättebra när man väl börjar igen även om det tar emot lite just dagarna innan.

 
britten

britten

16 augusti 2011 08:03

Är det vanligt med hundar i kabinen. Jag här aldrig sett några. Men undrar ibland om man skulle ta Molly med.

http://glitteroga.blogg.se

Helga

16 augusti 2011 09:14

Ja det är vanligt inom Sverige - till utlandet kan särskilda regler gälla. Man måste ha hunden i en vattentät väska eller bur som passar enl. handbagagereglerna. Kolla när du bokar!

 
trollmor

trollmor

16 augusti 2011 23:13

Jag tillhör ibland cirkusfolket med hund. Snart dags att flyga ner lilla vovven till Göteborg från sommarkollot.Vattentät väska har jag aldrig haft och ingen har klagat.Däremot frågar dom alltid om vikten på hund och väska när man bokar.

http://trollmor.webblogg.se

Helga

17 augusti 2011 09:01

Tack för tipsen för hundägare som vill ut och flyga med sin älskling!

Det där med vattentät gäller väl om det finns risk för att djuret man har med sig blir rädd och kissar på sig.

 
diana

diana

21 augusti 2011 21:53

Vilka flygningar föredrar du?

http://metrobloggen.se/diana

Helga

22 augusti 2011 13:25

Jag älskar mixen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards