Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Är man sportnörd eller är man...

Av Helga - 13 augusti 2011 19:00


Imorse hade jag sovmorgon till klockan 04.45 Ja jämfört med att stiga upp vid tre är det ju sovmorgon och det blir bara bättre och bättre. Imorgon är det ju söndag, vilodag, och jag kan sova till strax efter sex.


Jag är på ett hotellrum igen och har just följt den tredje av dotterns matcher på datorn. Det är ingen bild utan bara livestatistik. När man sitter och läser sig igenom en basketmatch är man nog inte så lite sportnörd ;)


Dottern berättar att det är runt 30 grader på Sardinien där de spelar. Jag tänker att de nästan ska svimma av utmattning när de spelar match eller tränar men tydligen har de luftkonditionerade baskethallar. Det gillar jag - ingen av tjejerna (eller ledarna) behöver förgås av värmeslag!!


  


Vi ringer inte varandra alls nästan nu när hon är borta men på spelarhotellet har de tillgång till gratis internet så vi kan hålla kontakten ofta via facebook-meddelanden. Det känns kul att vara uppdaterad nu när dottern är borta nästan 20 dagar.


  

Flyg · Resor · Sport
 
 
Eva

Eva

13 augusti 2011 19:22

Jo, men så är det ju din dotter som spelar också. Jag hade nog också blivit en extra stor sportnörd om mina barn varit med och tävlat =)

ha en skön sovmorgon ;)
Kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

15 augusti 2011 14:19

Klart det är därför. Jag skulle inte suttit och läst annars tror jag...

 
Åsa

Åsa

13 augusti 2011 22:03

Sovmorgon till kvart i fem... Kan vara bra att ha i huvudet när jag gnäller över att gå upp vid sex.
Klart man följer sina barn. Men visst är det nördvarning. ;-)

http://wessand.blogg.se

Helga

15 augusti 2011 14:18

Hahaha... jag känner mig helt klart som en nörd. Idag är det dags för nästa match. Sitter som klistrad...;)

 
UnderCover

UnderCover

14 augusti 2011 08:45

Sportnörd å sportnörd
man kan vara mamma åxå

Tänk vilket himla bra media det här är
I just love it

http://tankarochbilder.wordpress.com

Helga

15 augusti 2011 14:18

Det är otroligt mycket bra med internet!

 
Sussi

Sussi

14 augusti 2011 10:34

Hörru du, det låter inte som någon vidare sovmorgon det där. Här sov vi till 9:44. Det är sovmorgon det :)

Skönt att det finns luftkonditionering. Fy för att spela annars. Facebook är inte så tokigt ändå. Man har haft mycket glädje av det även om det tar upp lite tid. Fast det väljer man ju själv hur lång tid det ska ta..

Hoppas det går bra för dottern din

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

15 augusti 2011 14:17

Det har varit praktiskt att kunna skriva till varandra lite då och då. Dottern har inte skype i sin mobil heller så detta har varit bäst och så kan man skriva när man har tid även om den andra är upptagen.

 
kicki

kicki

14 augusti 2011 20:54

Oj va mycket jag hade att läsa ikapp...en massa har hänt hos dej, skrattar för mig själv då jag ser att du är höjdrädd...du som sitter på höga höjder varje dag....jag däremot som inte törs flyga är inte ett dugg bekymrad i en kabin långt ovan marken...konstigt detta...ser också att ni håller på med friggebid/gäststuga..vi har denna helg båda lagt tak och golv inne i stugan..Går det bra för tjejjen så långt borta....Ha det nu så gott...

http://blogg.vf.se/kicki

Helga

15 augusti 2011 14:16

Allt går bra. Laget (Sverige) har vunnit sin grupp och ska nu spela om placering 1-12 av 16 lag. Vi får ser hur det går...

 
kicki

kicki

14 augusti 2011 20:55

Glömde skriva kram.....haha

http://blogg.vf.se/kicki

Helga

15 augusti 2011 14:15

Kram!

 
Pisan

Pisan

15 augusti 2011 08:12

Vad härligt att de har luftkonditionering. Då blir livet genast mkt lättare där nere i hettan. Att du orkar alla dessa tidiga jobbpass.... Kram på dig vännen! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

15 augusti 2011 14:15

Ja, det var jag orolig för innan hon åkte - detta med värmen.

 
wiper

wiper

15 augusti 2011 11:06

Det var ändå tidigt ;) Vad bra att det går att följa dotterns match på nätet. Det måste verkligen vara jobbigt att spela när det är så varmt. Härligt att ni kan ha sån kontakt när hon är borta så länge. Härliga äventyr att få åka så långt..

Ha en fin arbetsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

15 augusti 2011 14:14

Verkligen kul att hon får vara med om detta :)

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

15 augusti 2011 12:13

lätt att bli en nörd :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

15 augusti 2011 14:13

Jag gillar nördar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards