Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Tittut!

Av Helga - 28 juni 2011 18:30


Tittut!


Jag är ute på en flygturné och har tagit mig tillbaka från stugan och naturen ett tag... Just nu är jag på ännu ett hotellrum - den sista övernattningen borta innan semestern som börjar i mitten av juli. Jag börjar längta rätt så rejält nu...


På midsommarafton fick jag med kort varsel ledigt och det var tur det eftersom vi hade stugan full med gäster. Vi var sammanlagt 19 personer som åt sillunch, dansade runt midsommarstången, åt tårta och drack kall simmig punsch, hade femkamp och grillade på kvällen. En familj reste hem på kvällen men ändå var vi 12 personer som övernattade i stugor och i tält.


På midsommardagen var det omöjligt att få ledigt så då for jag iväg vid sju på morgonen och maken och gästerna fick ordna med frukost och lunch...


Sen sist jag skrev i bloggen har sonen klarat både teori och körprov och har nu tagit körkort!!!


Ikväll ska jag se Allsång på Skansen innan det är dags att sova tidigt för att orka med en tidig start imorgon igen...

 
 
Resa till USA

Resa till USA

28 juni 2011 18:51

Vad bra att höra att man kan ordna det så där bra med gästerna, att de kan sköta sig själva. Läste någon krönika om någon som inte ville ha gäster i sin sommarstuga, trist tyckte jag!

http://resa-till-usa.com

Helga

29 juni 2011 18:57

Vi har knyt hela midsommar så alla kan hjälpa till. jag fördelar matinköp och sysslor. Vi bjuder på en hel del också... men gästerna får bidra - vi är så många.

 
UnderCover

UnderCover

28 juni 2011 22:00

Ja, vem toklängtar inte till semestern...

Grattis till son med körkort
Så nu är ni tre som "fightas" om bilen då :o)

http://tankarochbilder.wordpress.com

Helga

29 juni 2011 18:56

Ja, nu vill vi alla ha familjebilen ;)

 
Åsa

Åsa

28 juni 2011 22:05

Jag har saknat dig! Men på sommaren är det lite tillåtet att försvinna från bloggar. ;-)
Låter som en mysig midsommar och stort grattis till sonen!

http://wessand.blogg.se

Helga

29 juni 2011 18:54

Tack! Kul att vara liite saknad. Jag har ju inget internet på landet så det får bli så... Alla njuter väl av sommaren istället för att sinna inne och hänga!?

 
Kimmie

Kimmie

29 juni 2011 00:19

Åh! Så kul för sonen att han tagit körkort! Stort grattis till honom. Jag brukar sällan se Allsången men var tvungen att se hur det gick för Måns - tyckte han var riktigt duktig =)

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

29 juni 2011 18:53

Ja, det var ett lyft med Måns i allsången nu.

Jättekul med körkortet!!!

 
wiper

wiper

29 juni 2011 07:57

Förstår att du längtar till semestern. Du har ju ett arbete som kräver sin kvinna. Har man med människor att göra så blir man trött. Skönt att du fick ledigt på midsommarafton och vilken fest med så mycket folk. Kall simmig punch lät läskande ;)

Stort grattis till din son som nu har körkort. Vad roligt.

Ha en fin dag kära du
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

29 juni 2011 18:52

Ja, nu suger det i semestertarmen ordentligt!

 
Pisan

Pisan

29 juni 2011 11:58

Grattis till sonen!! Vad härligt för honom med körkort nu, antar att ni vuxna inte ser bilen över huvud taget på helgerna :-) Eller har han köpt egen bil? Vad kul ni hade på midsommar. Nu är det inte långt kvar till du får semester. KRAMAR! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

29 juni 2011 18:51

Jättekul med körkortet! Ännu har vi bara en bil i familjen. Vi får se om han köper en senare när han jobbar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards