Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Kafe Kajak ligger vackert till...

Av Helga - 19 juni 2011 17:45


Jag pustar nu ut på ett hotellrum... pustar ut eftersom jag jobbat hela helgen men även lyckats klämma in en 50-årsfest för en väninna igår i Stockholm... Festen hölls på Kafe Kajak som ligger på Smedsudden i Rålambshovsparken i Stockholm. Det var en jättelyckad fest med fin miljö, god mat, uppträdanden och tal.


Eftersom detta är en kompis som jag haft sedan jag var 15 år så höll jag ett tal. Jag trodde jag skulle bli nervös men det blev jag faktiskt inte... Jag hade en del att berätta från tiden då vi gick på konfirmationsläger tillsammans bland annat. Ganska fantastiskt att vi fortsatt hålla kontakten trots att vi inte bor så nära varandra...


Imorgon påbörjar vi en landet-period. Vi ska flytta ut så smått trots att min semester inte börjar förrän lite senare i sommar. Därför blir mina inlägg här i bloggen lite mer sporadiska ett tag framöver... No nätet there - you know!


 
 
Åsa

Åsa

19 juni 2011 19:54

Inget dåligt schema du har!
Hoppas du hinner få några lata dagar på landet emellanåt!

http://wessand.blogg.se

 
susjos

susjos

19 juni 2011 21:48

Full fart i helgen! va skönt att få flytta ut till landet! Min svägerska som vi delar sommarhuset med,bor därute nu!
Jag ska jobba hela midsommarhelgen,men det ger pengar till semestern :)

http://susjos.blogspot.com

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

19 juni 2011 22:29

Låter som ett trevligt och sympatiskt kafé (maken skickade SMS från Dallas)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
wiper

wiper

20 juni 2011 16:35

Tack för cafélänken. Det ser helt fantastiskt ut. Sparar ner så vi kan åka dit när vi är i krokarna. Kul att få fira en väninna som fyller jämna år. Vad kul att du höll tal och att det kändes så bra och avslappnat. Då är det riktig vänskap som består genom åren. Sånt är jättekul. Vad kul att ni förbereder er för semester och sommarstuga

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
UnderCover

UnderCover

21 juni 2011 07:46

Ha en riktigt skön sommar i stugan och på alla andra ställen du kommer att befinna dej på :o)

http://tankarochbilder.wordpress.com

 
Pisan

Pisan

21 juni 2011 09:28

Ha nu en riktigt härlig, skön, underbar och bra sommar!!! Kramar från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

-Nena-

22 juni 2011 01:22

Härligt när man har vänner från förr som man fortfarande håller så bra kontakt med.

Önksar er en trevlig midsommar!

 
mortuta

mortuta

23 juni 2011 14:38

Ha en skön midsommarhelg, hoppas att ni alla får sol och värme och inte regn. Här i Umeå vräker regnet ner och det blir nog att sitta inomhus med sill o tårta o sånt.
Mortuta

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
Frejda

Frejda

24 juni 2011 22:24

Midsommaraftonen är nästan slut. Hoppas du haft en trevlig sådan med mycket god mat och fint väder. Hos mig var det ömsom sol, ömsom regn, men den traditionella maten var god som vanligt. :-)

http://frejdastorp.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

26 juni 2011 16:10

Hoppas ni har det härligt i stugan!

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

28 juni 2011 18:36

Tack för era kommentarer!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards