Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Vad blir hämnden och lite smått och gott...

Av Helga - 2 maj 2011 08:32


Igår gjorde jag verkligen inte mycket utom att snora...

Demonstrerade gjorde jag bara hemma


På kvällen kom ungdomarna hem igen. Dottern från ett träningsläger i Norrköping och sonen från en kompis utanför stan... Sonens valborg i Uppsala verkade ha varit hyfsat lugn. Han och vännerna hade lärt känna nya killar som var utlandsstudenter från Spanien. Dottern har tränat och gjort fystester och är nu ganska stel i musklerna...


Det här med att blogga kräver sin man/kvinna. Ska man skriva regelbundet så gäller det att ha idéer och uppslag. Jag brukar ha en lapp i fickan på min uniformskavaj där jag skriver upp sånt som händer på jobbet.


På min senaste Europaflygning hade vi t ex;


* fem ensamåkande barn och ett av barnen var bara såå ledsen hela vägen hem. Vi fick gå och prata och gulla med henne lite då och då.


* Vi hade en liten familj med mamma, pappa och en liten tös på ett år. Flickan grät och stökade hela flighten utom när föräldrarna gick omkring med henne. När vi skulle landa gick jag fram till dem och berömde dem för deras tålamod. Jag såg att mamman gråtit och de blev glada för berömmet.


* En kvinnlig författare ville skicka sin senaste bok till mig - sånt blir man glad av.


* När vi landat var det en liten flicka på kanske tre år som sa;

- Jag vill gå hem nu...

Alla runt omkring skrattade...


Jag känner mig nu orolig efter att ha läst dagens stora nyhet om att Bin Ladin är död. Vad blir hämnden?

 
 
Pisan

Pisan

2 maj 2011 11:19

Ja, vad blir hämden? Jag tycker det hela är läskigt. Vad go du är som säger precis det som småbarnsföräldrarna behövde höra! Ha en fin måndag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

2 maj 2011 13:37

Du är klok du som har en lapp i fickan.. Jag brukar komma på bra saker att skriva om, men när jag väl sätter mig så är allt som bortblåst. En lapp i fickan kan ju aldrig vara fel.

Kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

2 maj 2011 17:53

Jag gör något liknande fast med kameran. Jag tar upp mobilkameran och dokumenterar med den istället. Många bilder kastar man men en del får bli ett inlägg :)

Bra gjort av dig att berömma föräldrarna. Det måste ha varit skönt att höra efter en sån mardrömsresa för deras del. Du gjorde nog deras dag där..

Ha en trevlig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

2 maj 2011 18:41

Jadu, den törs vi nog inte tänka på...
"Nu blir det en storsmäll" sa en elev idag då vi pratade om det.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

2 maj 2011 21:39

Ja usch, det kan inte vara så lätt att flyga ensam alltid när man är liten. Inte när man är stor heller.
Och visst är det så att det mest är föräldrarna som lider när barnen skriker? Jag struntar i vilket när barn skriker, är bara glad att det inte är jag som är förälder. ;-)
Har gjort dom åren.

http://wessand.blogg.se

 
Ingen bild

-Nena-

2 maj 2011 23:03

Vad skönt det måste ha varit för mamman att få höra dina ord.

Ja vad kommer att hända nu???

 
helga

helga

3 maj 2011 07:57

Tack för era kommentarer!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards