Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Han ser ut som en hemlig agent...

Av Helga - 21 april 2011 09:16


Sonens starroperation gick bra men pga linsens utformning tog det mycket längre tid än förra gången så när det gått 30 minuter började jag känna mig lite orolig. Bara 5 minuter senare var han till slut klar och vi tog det lugnt en stund efteråt  med lunch på sjukhusets restaurang. Idag går han med solglasögonen på även inne eftersom ögat är så ljuskänsligt så här i början. Han ser nästan ut som en hemlig agent...

 


Idag har jag gjort i ordning varsitt påskägg till ungdomarna och ett litet till maken också. Undrar om jag får något?


Snart ska jag åka till stan och möta en väninna från förr på tågstationen. Vi har inte setts sedan tonåren så det ska bli spännande. Den här tjejens mormor bodde granne med oss och vi lekte massor när vi var små. Vi har fått kontakt igen genom facebook och det ska bli så kul att träffas igen!


Ikväll ska grillen fram för första gången i år och ännu senare blir det släktträff hos min äldsta syster... Mycket roligt på en och samma dag!


 


 



 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

21 april 2011 10:53

Hej Helga. Så skönt att op gick bra och ja solglasögon är ett smart drag inne ett par dagar det är så skarpt solljuset med nu, Hoppas du får ett fint påskägg med god choklad i eller kanske något ändå bättre,,Diamonds are a girls best friends var det någon som sjöng...Ha en trevlig träff i staden då och en trevlig skärtorsdag

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

21 april 2011 12:07

Vad skönt att det gick bra!
Jag ska ut nu och köpa påskägg till make och barn. Och mamma tänkte jag (hon åker med oss till släkten, 50 mil i bil, då kan man behöva ett ägg ;-)

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

21 april 2011 13:40

Vad härligt att det gått så bra för sonen. Då har ni en hemlig agent som skyddar er ;) Kul att få påskägg. Vi har inte planerat nåt men åker nog bort nån dag. Vad spännande att träffa nån man inte sett sen tonåren. Det blir säkert jättekul.Ser att ni har fullt upp i helgen och det är som det skall vara

Glad Påsk till dig och din familj
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

21 april 2011 14:49

Vad spännande att träffa en kompis från förr! Hoppas det känns som att det var igår ni träffades senast och att ni får en härlig dag tillsammans.
Hälsa agenten *fniss*

Glad påsk!
Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Frejda

Frejda

21 april 2011 20:23

Glad påsk på dig! Inget flygande i påsk, eller? Åtminstone inte med flygplan. :-)

http://frejdastorp.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

21 april 2011 23:49

Låter som en superkul dag. Att träffa en gammal vän brukar alltid vara kul. Man brukar ha hur mycekt som helst att prata om :)

Ha en härlig påsk

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

22 april 2011 11:01

Tack för era kommentarer!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

22 april 2011 15:49

Glad Påsk! Skönt att sonens operation gick bra. Han ser kanske ut som en rockstjärna t.o.m

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

22 april 2011 17:23

Detsamma Kimmie!

Ja, lite rockstjärneststatus är det nog över honom ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards