Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2011

Av Helga - 6 mars 2011 10:22

At work...   

Av Helga - 5 mars 2011 11:15


Sonens öga har läkt normalt så nu ska i bara invänta en kallelse till operation av det andra ögat...


  


Idag blir det kalas för att fira svärmors 85-årsdag och vi har alla hjälpts åt med buffén.


Vi serverar... Två sorters paj, kycklingsallad, tunna skivor av skinka, grillade kycklingben, lax, saffranssås, potatissallad, saffranspastasallad med oliver, ruccola och fetaost, rosenbröd, kex, vindruvor och olika ostar...


Det kommer nog att bli bra!


  



Rosenbröden är klara...

Av Helga - 4 mars 2011 08:15




Idag ska sonen på återbesök på ögonkliniken (efter sin starroperation). Jag hänger med dit... Efteråt ska vi ta en lunch tillsammans innan det är dags för mig att bege mig ut till Arlanda igen.

Sonen har börjat ta körlektioner på en körskola. Han har kört rätt mycket hemma, men nu tar han ett stort steg mot körkortet med lektioner, riskettankurs och teorikurs. Förhoppningen är att han ska ta körkort innan sommaren.

  

Imorgon har jag lyckats få en extra ledig dag från flygeriet. Då ska vi fira svärmors 85-årsdag med en buffé som vi hjälpts åt att göra.  

Nu kunde jag inte hejda mig längre...

Sålådan har kommit fram...

Ännu ett vårtecken!    


Tillägg kl. 09.00 ; Jag läser på UNT´s hemsida att underhållaren Lasse Eriksson, som verkat i Uppsala, gått bort. Det var otroligt sorgligt... han var bara 61 år och bidrog väldigt mycket till kulturen här i stan!

Av Helga - 3 mars 2011 21:15


Tänk dig en ljummen kväll på en piazza i Rom...


Det mörknar så sakteliga och vi har just njutit av en fantastisk italiensk middag där på piazzan och jag tänker - kan livet bli så mycket bättre än så här?


Det är vår och magnoliorna blommar i Villa Borgheses trädgård. Vi har besökt Colosseum och förundrats över alla hemlösa katter som tagit gladiatorernas plats. Vi har doppat tårna i Fontana di trevi och önskade oss något i hemlighet när vi kastade mynt till fontänens botten. Vi har varit vid Peterplatsen och hoppats få en glimt av påven och så har vi bara vandrat runt i gränderna kring Spanska trappan. Språket är vackert, så vackert... Italienska måste vara språket som Gud skapade först.


Vi har vandrat och bildats i Rom. Vi har skrattat och älskat i Rom. Vi har blivit förälskade i Rom...


  




Detta är mitt bidrag till en bloggtävling som Resebokningen.se anordnar. Genom att blogga om min drömresa får jag en gratis bagagebricka och har även chansen att vinna fina priser där. Förstapriset är ett presentkort från Fritidsresor på 5.000 kr. Läs mer om tävlingen här.

Av Helga - 3 mars 2011 08:00

Jag fortsätter på min vandring mot att bli/vara en svensk tant... 


  


Igår skjutsade jag sonen till träning och dottern till match. Det skulle dröja en stund innan matchen började så jag gick till närmsta mataffär och handlade under väntetiden. Vad slank då bl a ner i min kundvagn? - Jo M-Magasin, som en flygande kollega rekommenderat.


I tidningen faller jag pladask för;


* en artikel om en kvinna, som efter fyllda 50 år, köpt och driver ett hotell i Hunnebo strand.


* en länk till Camilla Thulins sida för klänningar för den svenska kvinnan.


* En rolig notis om en kurs i duvmatning.


* En notis där man skriver om boken "tantvarning" av Anna Eriksson och om boken "En klimakteriekärrings betraktelser" av Ewa Wigenhelm-Westman.


Ja, ja - jag gillade magasinet men känner nog ändå inte att jag är riktigt där än... Jag ska fylla minst 55 först innan jag börjar köpa M-magasin mer regelbundet.

Nu är jag ju fortfarande under 50-strecket i drygt ett halvår till och gläds åt det så länge det varar... ;)


Idag ska jag bara njuta av tillvaron med en promenad i solen (?) och skidtävlingar på TV-skärmen. Ha en gó dag!!



Dottern är ju väldigt förtjust i Johnny Cash så den här plånkan passar perfekt till hennes slantar...

  

Humor · Kultur · shopping · TV
Av Helga - 2 mars 2011 07:45


Igår var jag på stan och gjorde en synundersökning och beställde ett par progressiva glasögon på Smarteyes, som just öppnat i Uppsala. När jag kom hem låg det en Cellbeskatalog i brevlådan. Inte konstigt att man får lite åldersnoja efter dessa händelser...


Här kommer ännu en sketch från humorprogrammet "Come fly with me"...

Av Helga - 1 mars 2011 07:40


Nu har det hänt igen... två ungdomar ombord har försökt sig på att komma med i 10.000-metersklubben...


Min kollega lämnade sin position i den bakre delen av planet en stund och när hon kom tillbaka var det kö utanför toaletterna. Damen som stod närmast sa att det varit låst väldigt länge...


Efter en stund kom först tjejen ut från den ena toaletten och så efter ytterligare en liten stund kom killen ut från samma toalett. Hm...


  


Vi är inte särksilt förtjust i idén att idka sånt umgänge ombord på flygplanen så i det läget brukar vi informera om att vi bara flugit på 9500 meter just idag...   



Flyg · Humor

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards