Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Vad gör en flygvärdinna på resan?...

Av Helga - 31 mars 2011 08:00


Nu ska du få följa med mig på ett "stopp". Ett stopp är en övernattning på annan ort. På mitt flygbolag sover vi nästan bara över i Svenska städer nuförtiden.


Klicka på bilderna för större format...


Den här gången vaknade jag i en hotellsäng i Luleå...

Jag satt ju i hallen och surfade en stund först. Internet var så svagt på mitt rum och det fungerade bara till och från när jag satt i hallen. Först satt jag på golvet (läs igår) men sen tog jag dit sängbordet och en stol. Det var lite bekvämare...


Efter att ha ätit frukost på rummet gick jag en promenad och njöt av solen. Det fanns en jättefin plogad skridskobana som jag blev sugen att prova... Bilden till höger är tagen i en stor galleri som heter Smedjan.


Lunchbuffé åt jag på restaurang Thai Thai som ligger på Storgatan i Luleå. Jag gillade maten och miljön...


Tyvärr var alla dessa snö- och isskulpturer borta nu. Grisen måste man ta ner av säkerhetsskäl nu när det börjar bli varmare och varmare på dagarna...


Idag ska jag avverka ytterligare några flygtimmar. Lite inrikes och lite utrikes men sen är jag ledig över helgen. Det ser jag fram emot ;)

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

31 mars 2011 09:33

Hej Helga.
Jaha så det var därför du satt på golvet d i det andra inlägget skratt,,,då förstår jag. Ja du är van övernattare har jag förstått under bloggåren man har följt din blogg. Kl att se vad ni gör "efter tre" med. Banken vet vi ju men nu har man fått se flygandes insidetid med.åg ju fint ut på det centret mycket att se anta r ag men snön som man såg den vill man inte vid nu fast skridskor är roligt att åka känns så s friskt och sunt ända tills man far ikull då du är det inte kul mer...skratt.Maten du fått äta såg inte så dum ut heller....

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

31 mars 2011 11:20

Hahaha, ja, alla sätt är bra utom dom dåliga.

Kul att du hinner se lite i de städer du stoppar i. Isskulpturerna såg häftiga ut!

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

31 mars 2011 20:30

Du har då sannerligen ett omväxlande jobb =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
susjos

susjos

1 april 2011 00:04

Åh;Luleå! Såg oxå den plogade isbanan när vi var där i februari,men någon promenad på den blev det inte-det var så kallt!!!
Men Thai restaurangen var vi på innan direktsändningen av melodifestivalen! Det var där vi träffade och fotade oss med Swingfly!
Himla god mat var det oxå!
Kände förstås igen isskulpturerna på bilden :)

http://susjos.blogspot.com.com

 
helga

helga

1 april 2011 08:02

Tack för era kommentarer!

Susjos; Lustigt att du var på Thai Thai du också...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
britten sa

britten sa

3 april 2011 17:27

Ja det låter some ett väldigt omväxlande jobb och att du får se en hel del, men jag kan tänak mig att det sliter en hel del att vara på resande fot också..

http://gliteroga.blogg.se

Helga

3 april 2011 18:28

Det är ändå mest roligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards