Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Då stod det 100 väskor där utanför...

Av Helga - 28 februari 2011 07:59


Det blev en ganska rejäl arbetsdag igår med många sportlovsresenärer.


På en av avgångarna stressade vi på för att komma iväg på tid, bara för att få reda på vid flygets avgångstid att det ännu inte hade lastats några resväskor. Alltså stod vi redo ombord och utanför stod fortfarande ca 100 resväskor på bagagevagnarna... Markpersonalen hade betydligt fler väskor att hantera igår än normalt så de hade svårt att hinna med.


När jag kom hem var både maken och sonen ganska förtvivlade. Sonens mobil var spårlöst borta...


- Ska vi ringa och spärra den, undrade de?


Jag började min vanliga utfrågning.


Har du ringt upp mobilen? (ja, men den är på ljudlöst)

Var har du varit idag?

Vilka kläder hade du på dig?


Jag får en känsla av att mobilen finns i huset. Går igenom alla fickor och letar högt och lågt. Efter bara ungefär fem minuter är mobilen upphittad igen. Den låg i en glipa mellan sittkudden och armstödet i TV-soffan... Skönt!


    


Maken fick orkidén och Murgrönan i lördags...

 
 
Pisan

Pisan

28 februari 2011 10:53

Sådär brukar det vara här hemma också ibland, ungarna tror att nycklar och mobil är borta men så visar det sig att det finns här hemma i a f, fast på nåt väldigt konstigt ställe...
Vilka fina blommor maken fick. Ha en fin måndag vännen! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

28 februari 2011 11:38

Jag kan tänka mig att det är mycket att göra för er nu när det är sportlov. Vad jobbigt när en mobil försvinner. Härligt att ni hittade den. Sånt har hänt för mig flera gånger. Dessutom brukar jag få ringa för att hitta mobilen ibland ;)

Vilka fina blommor

Ha en bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Stattinska

Stattinska

28 februari 2011 14:16

Så där har jag det med mig själv mest varje dag. Jag ringer upp den och jag hör att det ringer men jag kan inte lokalisera var ifrån ljudet kommer ;-D

http://stattinskan.bloggspot.com

 
Sussi

Sussi

28 februari 2011 22:00

Ja där ser man. Inte klarar dom sig utan dig inte ;)
Skönt att den hittades..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

28 februari 2011 22:41

Jag brukar också alltid tappa bort min mobil när den är på ljudlös. Varför?
Skönt att den kom fram iaf!

http://wessand.blogg.se

 
Helga

Helga

1 mars 2011 08:03

Pisan: det händer nog i de flesta hemmen - särksilt där det finns virriga tonåringar och virriga mammor/ pappor ;)

Wiper; ja, det var en lättnad är jag hittade den...

Stattinskan; Otroligt vad lätt det är att tappa bort mobilen...

Sussi; Så sant, så sant! Undrar hur länge den hade legat i soffan om inte jag hittat den?

Åsa; Man borde alltså inte ha den på ljudlös, men ibland måste man ju. I skolan t ex.

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards