Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Nu börjar jag leta resor...

Av Helga - 2 februari 2011 09:00

Nu börjar vintern kännas lång och jag längtar efter att få lite sol på näsan igen.
Detta är tiden då planeringen av sommarens eventuella resor börjar i vår familj.


Vi brukar åka på en solresa lite då och då. Senast var vi ju i Nice på höstlovet... Det var helt underbart!


  


Nice...

 

Idag har jag förmiddagen fri här hemma och just nu håller jag på och surfar runt på olika websidor och letar bra erbjudanden inför sommarlovet.  Det gör jag iofs alltid... det är ett sätt att drömma sig bort och man reser lite i fantasin samtidigt... Jag älskar ju även planeringen kring resan.


  

Kefalonia...


Här ska du få ett bra tips om en websida där du kan söka både flygbiljetterna, hotellet, hyrbilen eller sistaminuten-resan. Hitta billiga flygresor hos Bokasmart.se


Kreta...


Bilderna är lockande och det är stora kontraster mot det vinterlandskap jag besökte igår... Luleå. Det var flera av er läsare som förstod att jag var i just Luleå efter min beskrivning. Melodifestivalens första deltävling går ju av stapeln där i helgen... Så roddarna var inte såna som ror utan såna som "roddar" på scenen.


      

Klicka för större format på bilderna från stadsparken i Luleå.

 

Läs en kort artikel om snögrisen i Luleå här.

 
 
Pisan

Pisan

2 februari 2011 09:37

Ååååhhh vad härligt med planerande inför en solresa. Blir avis. Det är ju tyvärr inget för en fattig pensionär som jag... suck... Hoppas ni hittar något mysigt resmål. Önskar dig en fin onsdag! Kram1 ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

2 februari 2011 11:14

Jag vill också ut och resa! Till solen?

http://wessand.blogg.se

Helga

3 februari 2011 07:57

Jaaa... sol, sol, sol ...

 
britten

britten

2 februari 2011 13:16

ooo så underbart ..att resa det är verkligen helt underbart och att planera är halva nöjet...vi försöker att alltid ha en resa på planering...på söndag åker vi till Barcelona...nice..hopas ni hittar nåt bra....

http://glitteroga.blogg.se

Helga

3 februari 2011 07:56

Jag har inte klart med min semester ännu, så ännu så bara letar och drömmer jag...

Härligt med en tur till Barcelona - där har jag varit på kortare stop med jobbet bara...

 
örjan sjödin

örjan sjödin

2 februari 2011 16:08

Hej jag är ny här på blogglistan:-)
Vilket härligt jobb du verka ha:-)

http://www.gamlavagen22.blogspot.com

Helga

3 februari 2011 07:55

Jo, det är spännande och mycket variation!

 
wiper

wiper

2 februari 2011 17:08

Vad härligt det låter att få resa bort. Härliga bilder och tack för länkarna. Jag har varit i stadsparken i Luleå när min svärmor och svärfar bodde där. Då hade dom också isskulpturer. Denna var jättehäftig. Grisen var kul också nöff!

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

3 februari 2011 07:54

Jag tycker nog att detta är den häftigaste skulpturen på flera år. Helt fantastiskt verklighetstrogen!

 
Kimmie

Kimmie

2 februari 2011 18:29

Åh, planeringen är halva nöjet =). Funderar lite på en resa med sonen till någon storstad - är sugen på Berlin eller Prag (gillar båda jättemycket)sonen vill lämna planerandet öppet ifall han får sommarjobb så det får bli ett senare beslut =)

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

3 februari 2011 07:53

Ja, då får ni vänta lite med att boka så det inte krockar med ev. jobb...

 
Lotta

Lotta

2 februari 2011 19:23

Tack för tipset! Jättebra med en sida där man kan boka allt. Längtar också till solen, men har en långresa bokad i april så jag får allt hålla mig tills dess!

http://www.svagerskorna.blogspot.com

Helga

3 februari 2011 07:53

Spännande - undrar vart den resan går...

 
Sussi

Sussi

2 februari 2011 20:28

haha jag hade inte ens koll på att melodifestivalen skulle gå i Luleå! Noll koll ;)
Men titta ska jag!

Drömma sig bort är aldrig fel. För oss har det inte blivit något resande på många år..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

3 februari 2011 07:52

Alla prioriterar väl inte resor. Vi gjorde inte det heller förr... men nu vill jag gärna resa mer.

Bra att jag kunde berätta att Mello går i Luleå för dig ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards