Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2011

Av Helga - 19 januari 2011 07:45


 

Vad är det för dag idag, vad är det för dag idag. Det är ingen vanlig dag för det är dotterns födelsedag. Hurra, Hurra, Hurra!


Jag tänker tillbaka på min egen tonårstid och undrar hur det var att fylla sexton år egentligen...


Ingen aning...


Det är blankt...


Vad ville jag ha i present och hur gick tankarna? Tänk att en tid som säkert var väldigt viktig då kan kännas så fjärran nu.


Det är inte så lätt att köpa en födelsedagspresent till någon egentligen, man vill ju att det ska bli en perfekt present till mottagaren. Hur många gånger har man inte funderat både länge och väl för att komma på något bra att ge bort.


Jag har upptäckt en superbra websida där du kan hitta en present till din flickvän, en present till din pojkvän eller till släkt och vänner. Man kan till och med klicka för vilken ålder personen är i och till vilket kön presenten ska vara och så kommer det upp olika förslag.




Snart fyller maken år också och redan nu har jag hittat flera bra idéer på vad som skulle kunna passa som present till en man i sina bästa år. Det blir nog en upplevelsepresent...


Den här tårtan tycker jag är så kul! Den gjorde dottern och hennes kompis när de skulle på fjortisfest för några år sedan...


Imorse hade vi extra mysig frukost med godsaker och paketöppning i dotterns rum. När hon kommer hem i eftermiddag ska vi kalasa på tårta. Mums!!!


Hoppas nu dottern minns sin 16-årsdag bättre än vad jag gör ;)

Av Helga - 18 januari 2011 08:15


Vad roligt det har varit att flyga de senaste två dagarna med min väninna. Som ett flygande kafferep ungefär och mycket snack har det blivit i pauserna.


Igår hade vi en medelålders man med ombord. Han hade sina fingrar antingen i näsan eller i munnen mest hela tiden under flygningen. Jag undrar om han inte kommit ur det orala stadiet ännu...


Nu till något helt annat...


Det är alldeles nytt på bloggplatsen att man kan ladda upp egna filmklipp... Det måste jag ju testa och lägger ut en kort film som jag tog i november när jag och barnen satt på stranden i Nice... Jag hade inget syfte med filmsnutten alls så ta det för vad det är - en kort snutt helt enkelt.






Nu känns det lite overkligt att vi kunde sitta och sola de där sköna dagarna...

Film · Flyg · Humor · Resor
Av Helga - 17 januari 2011 11:45


Dagen har börjat bra med hotellfrukost tillsammans med hela besättningen. Nu ska vi snart ge oss av från hotellet igen och har en hel dag och kväll framför oss i "tuben"...


Nu lite om hur jag gjort om en lampskärm...


När jag skulle plocka fram lampan, som brukar stå i köksfönstret, efter jul så tyckte jag att den såg så himlans tråkig ut. Jag köpte en söt spets på en sybehörsaffär och så förändrade jag den linnefärgade skärmen på ett enkelt sätt...


Spets för 29:- metern...


Limma fast spetsen på skärmen och låt torka med tryck av t ex klädnypor...


Jag tog ett gammalt snöre också. Det knöt jag bara runt skärmen...


Så, nu är lampskärmen som ny...

Av Helga - 17 januari 2011 00:36


Äntligen framme på hotellrummet efter en lång flygdag. Vi har flugit sammanlagt cirka 380 personer till sina destinationer idag så nu är jag ganska nöjd med tystanden och stillheten här en stund innan det är dags att krypa ner under täcket.


Vi var ju på en födelsedagsuppvaktning för makens kusin igår. Vi och de andra gästerna (ca 30 st) bjöds på en  fantastiskt fin buffé,  gott vin, kaffe och tårta.


För att retas lite med födelsedagsbarnet hade vi köpt en käpp på Röda Korsets second hand-butik Kupan...


När maken fyllde 50 år fick han gubbkeps och tjocka glasögon av sin kusin. De här två gubbarna retas en hel del med varandra och det är bara så kul! Min man är lång och kusinen kort och det brukar också leda till en del skämt. Nu kunde inte maken låta bli att säga att det var så bra att han hittat  en kort käpp som skulle passa till kusinen ;)


För en gångs skulle flyger jag med en väninna som jag även umgås en del med privat. Det är så mysigt! Vi började träffas redan när vi båda var nyanställda på flygbolaget. Jag tror vi bara flugit med varandra 2-3 gånger förut - är inte det konstigt?


  En isskulptur...


Av Helga - 16 januari 2011 11:28


Visst fick jag jobba igår, men jag hann även hem till festen på kvällen! Det var väldigt trevligt!


Nu är det dags för nya äventyr. Jag har fått en hel del flygningar de närmaste två dagarna och hinner inte riktigt skriva mer just nu. Jag kommer att hamna på hotell till natten - det blir en rapport därifrån sen...


Av Helga - 15 januari 2011 05:30


Undrar vad som kommer att hända idag... Jag är inne i en jourperiod och igår fick jag en flight och lite Arlanda-häng. Idag bär det av till Arlanda igen och vad som händer sen står skrivet i stjärnorna.


Det kan bli inrikesflygningar, en utrikes reguljärflygning eller en charter till alperna, Egypten eller Kanarieöarna. Jag kan komma hem igen eller hamna på hotell. Livet är spännande...


Om jag har tur kan jag följa med till makens kusin i eftermiddag... Han har födelsedagsmottagning hemma. Eller så befinner jag mig 10.000 meter över marken vid tiden för festen? Jag får väl vinka i så fall...



Av Helga - 14 januari 2011 08:00


Min bloggvän Åsa tyckte att jag skulle visa dotterns rum nu när hon fått lite mer ordning. Vi har köpt en ny stor byrå som hon kan lägga alla sina grejer i. Jag fick inte full frihet att gå in och dokumentera hela rummet, men några bilder kan ni få se...


Med Lars Winnerbäck på väggen, en cool jordglob med lampa i och med solglasögonsamlingen på nya byrån är man helt klart på rätt väg...


En väggmålning av Bob Dylan som dottern gjort själv med hjälp av en overhead projektor och med flera timmars pillande...

Dessa väggbilder är gjorda enligt samma princip...

Av Helga - 13 januari 2011 15:13


Man skulle kunna tro att jag har en katt så som jag ser ut med klösmärken på underarmarna...


...men jag har bara brottats med granen idag...



 

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards