Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Snöovädret och Robinson vilken väderkontrast...

Av Helga - 17 december 2010 08:00


Det snöade rejält här hela dagen igår och precis som jag trodde var det problem med flygtrafiken till och från Arlanda.


Jag var bara tvungen att gå till affären och hur ska man då ta sig fram med kassarna? Jag tog en pulka, ett förlängningssnöre, en tygväska med dragkedja och knallade iväg - tänk så lätt det gick...

  


Följer du Robinson? Det gör vi och nu kommer upplösningen med ett sista Robinsonrace inför jul... Man blir sugen på lite värme när man ser programmet. Värmen mellan vissa av deltagarna är däremot inte så påtaglig. En del som är med i programmet gör bort sig för livet... eller så är det TV4 som vinklar personerna på ett sånt sätt - vad vet jag!?


Idag går jag till frissan så att jag blir fin inför julhelgen.


Natur · shopping · TV
 
 
Åsa

Åsa

17 december 2010 13:41

Jag hade ofta pulka till matkassarna när barnen var små. Nu har vi ingen affär inom gångavstånd så nu blir det inte så. Men visst är det smart!

http://wessand.blogg.se

 
Ingen bild

bettan

17 december 2010 17:00

smart att ta pulkan!och kassar med dragkedja ifall det trillar av,klart.
Jag har ingen pulka(tyvärr)för jag brukar ju inte vara hemma vid denna årstiden.Och "kärringavagnen" med sina små hjul finns inte en chans att komma fram med.Men jag har ju affären rakt över gatan så jag får plumsa flera gånger istället.
Ska det bli en ny frissa eller bara kosta det en bit eller?synd man inte kan se hur det blev...snyft

 
-Nena-

-Nena-

17 december 2010 19:03

Smart med pulkan i detta väder.

Det är nog en hel del som är vinklat och plockat ur sammanhanget men det sägs nog en massa krokade saker också.

Ha en skön helg!

http://nena.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

17 december 2010 20:35

Kreativ lösning! =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

17 december 2010 20:44

Pulka verkar toppen, men här har det varit rena isbanor, ingen minns något liknande på 70 år..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
wiper

wiper

18 december 2010 07:32

Vad bra sätt att få med sig kassarna :) för några dagar sen hade vi snöoväder här men nu är det rätt lugnt. Jag ser lite på Robinson men zappar mellan kanalerna. Som du säger så är tonen inte så rolig mellan deltagarna men det kanske inte är så allvarligt som det verkar. Dom är ju utsatta för press också.

Härligt att få fixat håret före jul

Ha en fin lördag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

18 december 2010 10:48

Smart med pulkan. Skönt att slippa bära!

Jag har inte följt Robinson så bra i år men förvånande nog har min pappa det? Han som aldrig brukar.. Det var kul att höra honom prata om vem som skulle vinna och inte ;)
Jag tittade dock på programmet igår men kommer missa det idag.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

18 december 2010 10:52

Åsa; Ja, det gick ju inte att ta cykeln eller rullvagnen...

Bettan; Tur att du inte har så långt till affären. Bild på mig har du ju fått och nu är det bara lite kortare page. Alla mina trogna läsare kan maila mig på helga1@live.se om de vill ha en bild på hur jag ser ut...

Nena; Just därför skulle jag aldrig vara med i en såpa - svårt att tvätta bort en dålig stämpel i efterhand...

Kimmie; Man får inte vara dum ;)

Hannele; Jag har sett det på TV - otäckt! Spark kanske?

Wiper; Jo, det är nog megatufft att vara på en ö så där länge...

Sussi; Vi har nog sett alla avsnitten i år. Det är ett program som hela familjen kan se tillsammans och det är mysigt!

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards