Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Smörgåstårta och tempo, tempo, tempo...

Av Helga - 11 december 2010 17:07


Idag har det varit tempo, tempo, tempo...


Vi har firat sonens 18-årsdag med släkten. Födelsedagen är egentligen först om ca två veckor men det passade bäst att fira nu av olika skäl.


Eftersom både jag och maken har flera syskon, syskonbarn och fortfarande pigga föräldrar så blev det många gäster. Huset fullt och det är såå härligt! Jag, maken och min pappa höll varsitt tal med några minnen från födseln och uppväxten - det kändes högtidligt!


Smörgåstårtan står ett dygn i kylen och göttar till sig...


En köttvariant...

En fiskvariant...


Åh, så lite efterrättstårta också...




Ikväll ska dottern och sonen träffa kompisar och maken ska på restaurang med sitt gubbgäng. En av hans vänner har fyllt jämnt och presenten blev att bli utbjuden på middag.


Jag ska njuta av egentiden här hemma nu och sen imorgon bär det av igen...

 
 
kicki

kicki

11 december 2010 18:42

Visst är det gött med egentid...har det nästan varje fredag då det är min lediga dag...Ja denna lilla Viktor han har haft så mycket infektioner under sina snart 8 månader så han måtte väl ha smalat på sig ett väldigt imunförsvar. Men han är tapper...trots sina 39 grader så var han med oss hela tiden och åkte runt i sin stol...ha det gött och var rädd om dej.

http://blogg.vf.se/kicki

Helga

11 december 2010 21:59

ibland kan man njuta av att vara ensam också...

Vilken kille som har så bra humör trots febern...

 
-Nena-

-Nena-

11 december 2010 19:04

*fniss*
Jag läste nyss att du inte orkade lägga in bilderna och när jag klickar på att kommentera så är bilderna där när sidan laddat om ;)
Jättefina och goda ser de ut! Trots att jag precis ätit en god middag skulle nog en bit av var tårta kunna slinka ner *S*

Härligt när alla kan samlas ch kul med tal också.
Ha en skön kväll.

http://nena.bloggagratis.se

Helga

11 december 2010 21:58

Ja, jag var så slut just när jag skrev inlägget men laddade in bilderna lite senare ;)

Det var högtidligt med talen, Sonen blev helt ställd o lite stressad när vi bara pratade om honom...

 
imse

imse

11 december 2010 19:56

Ojojojdå, här blir man hungrig. Ser mycket smarrigt ut.

http://zvammel.blogspot.com

Helga

11 december 2010 21:57

Det var supergott men nog äter jag nog inte tårta på ett tag ;)

 
Åsa

Åsa

11 december 2010 20:43

Var glad att ni har stor släkt. De hade inte vi. Förr när vi firade jul var vi bara närmsta familjen, fyra pers. Nu försöker jag ta igen det med massa folk på födelsedagar osv.

http://wessand.blogg.se

Helga

11 december 2010 21:56

Vi är glada för vår stora familj... Smart av er att utöka familjen med vänner. Blodsband är inte det viktigaste utan kärleken till varann...

 
Ingen bild

bettan

11 december 2010 21:45

Men gud så fina smörgåstårtor och marsipantårtorna sen..herre min da!!!
Har du gjort nåt av det själv? Isåfall är du himla duktig på marsipanrosor..skratt.För det vet jag hur svårt det är att få till.
Dom var säkert lika goda som dom ser ut...

Helga

11 december 2010 21:55

Marsipantårtorna hade jag köpt, men smörgåstårtorna gjorde jag själv...

 
Pisan

Pisan

12 december 2010 07:49

Mmmmmmmmmummmmms, ser ju hur gott som helst ut! Mysigt med stort kalas :-) Blir ni samma gäng till jul? Önskar dig en fin trejde advent! Kram!♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

12 december 2010 13:35

Vi blir samma gäng men på två olika bjudningar...

 
wiper

wiper

12 december 2010 10:13

Grattis till din son ;) inte dumt att bli 18 år. Tårtorna var helt enormt fina och ser supergoda ut

Jag kunde inte läsa resten för en mörk bild kom för

Ha en jättefin tredje advent
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

12 december 2010 13:34

Jo, han är glad att han snart blir myndig och kan gå ut med sina kompisar...

 
Sussi

Sussi

12 december 2010 10:41

När det är förberedelser och bjudning för en födelsedagsfest brukar det vara fullt upp :)
Kul att era föräldrar fortfarande är pigga och med.

Ps.. Smörgåstårtorna såg jättegoda ut. Läskande gott :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

12 december 2010 13:34

December är en hektsik månad för oss...

 
britten

britten

12 december 2010 11:49

först ska jag säga att inte jag heller kommer att flyga på RyanAir..aldrig i livet d stannar jag hellre hemma..och sen blir jag vansinnigt sugen på dina smörgåstårtor som ser så så goda ut och säkert var det också

http://glitteroga.blogg.se

Helga

12 december 2010 13:33

Tack - de var goda. Favoriten blev nog fiskvarianten...

 
Sofia

Sofia

12 december 2010 14:29

Gud va gott med smörgåstårta :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Stattinskan

Stattinskan

13 december 2010 06:56

Vilka läckerbitar!!!
Får skicka ett grattis då, även om det är ett tag tills den riktiga födelsedagen :-)
Gomorron Helga

http://metrobloggen.se/stattin

 
Helga

Helga

13 december 2010 10:10

Sofia; Ja, det var supergott!!

Stattinskan; Inte så dumt! Ska hälsa sonen...

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards