Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 10 december 2010

En självgående macka...

Av Helga - 10 december 2010 08:00



Igår påmindes jag om att vi flygvärdinnor kan liknas vid hamstrar. Förlåt alla kollegor ;)


Vad menar jag då egentligen?


Jo pga av osäkerheten i vårt jobb vad gäller kommande matintag så samlar vi ofta på oss diverse ätbart. En macka eller en frukt här eller där i resväskan kanske eller i handväskan. Så går det några timmar eller någon dag och ibland glömmer man helt enkelt bort att man någonsin ägt en smörgås överhuvudtaget.


Idag t ex, när jag packade ur det sista ur rullväskan sedan den senaste flygrundan, hittade jag en plastinpackad kulinarisk godsak (en macka) som nästan kunde småspringa från platsen alldeles på egen hand.



Här tittar en "hot dog" ut ur väskan...


Sist jag bodde på hotellet i Malmö fick jag ett nyrenoverat rum och det var riktigt fräscht...

Klicka för större format på bilderna...



Annars bor vi oftast på Scandichotellen som är mer basic men helt okej ändå.


Egentligen behöver jag bara en säng, en TV och ett badrum... När jag var ung och ute på mer äventyrliga resor bodde jag på en hel del sunkiga hotell och i Västindien hade vi inte råd med de dyra hotellen alls så vi bodde på en camping på träbritsar ;)

 
 
Stattinskan

Stattinskan

10 december 2010 08:18

Men det är väl härligt med mat som kan ta sig fram för egen maskin, då behöver du ju inte ens packa ner den ... fast den ska ju helst kunna "gå fot" förstås ;-D
Gomorron Helga

http://metrobloggen.se/stattin

 
Pisan

Pisan

10 december 2010 08:30

Från träbritsar till lyxhotellrum... :-) Det var verkligen ett jättefint rum. Ha en fin fredag vännen! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

bettan

10 december 2010 08:37

ja...detta med mackor känner jag igen..det är nog inte bara ni "flygisar".Jag glömmer oxå kvarvarande mackor i bussen som ligger på nån hylla i en matlåda.Alldeles grön och luddig,ibland har det hännt att jag fått slänga hela plastlådan oxå för jag kan inte ta i den bara.
Vilket fint rum du fick här nere i Malmö.Skönt när det är rent o snyggt

 
Sussi

Sussi

10 december 2010 11:27

Vilket mysigt hotellrum. Ibland är det kul att få bo sådär med.

Jag har aldrig vågat rest utan hjälp av ett reseföretag. Allt har varit klart när vi kommer dit. Hotell, transporter till och från och så. Jag är lite feg av mig..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

10 december 2010 12:40

Det var verkligen ett snyggt hotellrum och det är ni värda som får ligga på såna tråkiga hotell emellanåt. Förstår att sånt med smörgåsen händer för ni har ju ett stressigt jobb. Kul bild

Ha en jättefin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

10 december 2010 20:13

inte bara flygvärdinnor, jag hittade en torkad banan i träningsväskan :)
(på Ryanair får passagerare sitta utan mat 5 timmar, när det är is på vingarna)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

10 december 2010 20:23

Haha, det låter som min "universitetsväska". Där stoppar jag i en massa jag kan äta på rasten men sen hittar jag det veckan efter. Inte alltid i så bra skick.

http://wessand.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

10 december 2010 21:50

Sådana mackor som nästan går själv har man hittat i träningsväskor och scoutryggor.
Sist hittade jag vindruvor...tror jag *s*
Jag öppnade inte burken utan slängde hela paketet som det var.

Vilket trevligt rum!

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

11 december 2010 07:22

Idag var jag nog lite för tidig in till dig. Det är klart, det är lördag.. Du har väl kanske lite sovmorgom? Hoppas det i alla fall..

Ha en superbra lördag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

11 december 2010 17:21

Tack för alla kommentarer!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards