Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Hemma igen, en bekant och Ryanair är inget för mig...

Av Helga - 9 december 2010 13:24


Så ja... nu var det färdigfluget för den här gången... De sista två dagarna gick som smort. Alla flygningarna var på tid och det är så mycket lättare för alla parter.


Nu blir det fika och morgontidningar igen. Jag sätter nog på Oskar Linnrosskivan också så blir det riktigt gött!!


På en av flygningarna idag kom det ombord en kvinna och sa att hon kände igen mig och att hon rest med mig några gånger förut. Jag kände igen henne också men trodde bara att hon jobbade på Arlanda eller nåt. När vi pratat en stund visste vi varför vi kände igen varandra. Vi hade gått på förskollärarlinjen samtidigt i Uppsala men vi hade gått i olika klasser. Festligt - det var ändå bra många år sedan!


Kollar runt lite på nyheterna och hittar ännu en anledning att inte flyga med Ryanair. Här kan du läsa vad DN skriver om händelsen när passagerare fick sitta flera timmar i ett flygplan på Säve flygplats utan vare sig mat eller dryck.


Vi har vänner som ångrar bittert att de bokat en resa till Alperna med Ryanair. De tänkte inte på alla avgifter som tillkommer för skidor, bagage och annat. Nu har resan blivit dyrare än om de bokat med ett annat flygbolag från början... Jag vet att en del tycker att Ryanair fungerar perfekt och det gör de säkert också många gånger. Jag skulle dock aldrig rekommendera en vän att resa med dem eftersom jag vet hur det fungerar när det inte fungerar...



Flyg · Musik · Nyheter · Resor
 
 
Eva

Eva

9 december 2010 13:45

Nä, Ryan Air är inget för mig heller - har hört alladeles för mycket om just extrakostnaderna.

Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

9 december 2010 14:53

Nja, det är säkert som du säger, att det funkar bra också men jag är för feg. Jag vill veta vad jag får så jag undviker Ryanair.

http://wessand.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

9 december 2010 15:37

Hej Helga Väl att er flygning gick i rätt tid. Ja jag läste om Ryan air och dem skulle inte jag heller flyga med om jag skulle någonstans Hade bokat in mig hos dig per omgående fniss. Tidning och musik är en bra start på dagen lugna puckar .Kul att ni kom på varifrån ni kände varandra för det är så himla jobbigt när man pratar med någon man vet man känner men inte när var eller hur..heheh

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

petrooonella.bloggplatsen.se

9 december 2010 19:48

jag hade också en tanke på att bli flygvärdinna, eller jag tänker fortfarande ofta på det. Tänkte bara fråga vad tycker du är en lämplig utbilning från start?:

 
Ingen bild

Jenny

9 december 2010 20:51

Hej :) jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men en sak vet jag och det är att min dröm sen lite är att jag vill bli flygverdinna och det har inte förändrats än. jag är berädd på att sattsa allt för att få min dröm i uppfyllelse. och jag gå nu hotel och resturang som grund utbildning och har hittat en utbildning i Göteborg som tar 2 veckor och det låter lite kort tycker jag efter som detn kostar 18 tusen. Jag skulle gärna behva några råd.
Med Vänliga Hälsningar Jenny

 
Helga

Helga

10 december 2010 07:53

Tack för era kommentarer!

Petronella o Jenny; Läs gärna ett inlägg som jag skrev förra månaden om hur man kan utbilda sig till flygvärdinna;

Klicka här;
http://www.helga1.bloggplatsen.se/2010/11/11/3931362-hur-blir-man-flygvardinna-flygvard/

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards