Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Kabinpersonal på Finnair och Blue 1 strejkar...

Av Helga - 1 december 2010 09:18


Det ringde från trafikkontoret senare på kvällen igår och jag blev utkallad för att flyga till vårt kära grannland - Finland. Pga en strejk på Finnair och Blue 1 sattes en större flygplanstyp in på sträckan och vi fick smockfullt med passagerare. Strejken drabbar över 10.00o resenärer idag och hur länge strejken ska pågå är ännu oklart...


Jag fick en väldigt kort nattvila på hotell i Helsingfors. När jag satte alarmet hade jag knappt tre timmar tills mobilen skulle börja drilla för att försöka få liv i mig igen...


När vi har haft så lite schemalagd sömn får vi inte göra mycket arbete den nästkommande dagen utan måste gå hem direkt efter första landningen på Arlanda. Inte så illa, men jag tror det är bäst att ta en tupplur om jag ska vara en normal mamma/ fru i eftermiddag när familjen kommer hem igen.


ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ   





Jag är med och tävlar hos allt-om-inget om det här väggordet i svart med texten God Jul

 

Tävla HÄR du med!

 

  

 

 

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

1 december 2010 09:42

Hej Helga Ja jag såg det där med strejken Inte lätt få nya ändringar då för er andra. Mycket folk som inte kommer fram med men det är ju likadant med tågen och strejkar ju inte ens så Hoppas du sussade gått då.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

1 december 2010 10:15

Ja men fy.. Efter 3 timmars sömm bara är man inte vidare myket till hjälp. Hoppas ändå allt gick bra. Att du inte somnade bakom serveringsvagnen ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Stattinskan

Stattinskan

1 december 2010 10:57

Tre timmar sömn är inte mycket att hänga i julgranen ... fast tänker jag efter så ska man väl inte hänga den där heller :-)
Pigga hejarop :-)

http://metrobloggen.se/stattin

 
Sofia

Sofia

1 december 2010 12:21

Nej man behöver mer än 3 h så när du får tid så sov ikapp :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
thess

thess

1 december 2010 16:34

fin blogg kolla gärna in min också och följ. tipsa dina vänner :
)

http://thessb.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

1 december 2010 17:05

Usch, bara tre timmar. Jag hade nog stressat så mycket över att det bara var så att jag inte hade somnat. =)
Hoppas du fick vila lite innan du skulle bli "normal" familjemedlem igen.

http://wessand.blogg.se

 
Kimmietid

Kimmietid

1 december 2010 18:00

Jag kan bli lite lätt gnällig och få svårt med koncentrationen när jag sovit dåligt och fått 5-6 timmars sömn - hur blir man då efter 3 timmar sömn?

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena--

-Nena--

1 december 2010 18:00

Ja det var ju inte mycket till sömn.
Skönt att du fick gå hem sedan.

http://nena.bloggagratis.se

 
Caroline

Caroline

1 december 2010 18:12

Hej!

Absolut hjälpte svaret mig! Tack så hemskt mkt! :)

Jag är, tycker jag själv, rätt lugn i mig själv, hetsar inte upp mig för saker osv. men det känns lite svårt att få dom att se det när man är lite smånervös när man ska presentera sig själv så dom andra får en bild av dig för man vill ju detta så mkt. Provade en gång 2007 men gick inte vidare då så på tre år har man ju mognat en hel del :) (hoppas jag.) Nu är detta på Kastrup oxå så dom är kanske lite annorlunda där, jag vet inte. Men jag ska tänka på vad du gav för råd iaf för det är ju exakt som du skriver... lugn och trygg vill man ju att dom som har hand om din säkerhet ska vara.

Återigen - Tusen tack!

http://carolinesodergren.blogspot.com

 
wiper

wiper

1 december 2010 18:15

Det var många som blev drabbade av strejken. Bra att du försöker sova ut så du är pigg när du kommer hem. Jag skall gå in och kolla tävlingen också.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

1 december 2010 19:35

Ojoj-tre timmars sömn! Tur att ni inte behöver jobba en hel dag efter det.
På lördag ska vi ha lite glöggmys här hemma. Tips mottages tacksamt vad jag kan bjuda på! oststänger,låter ju supergott!

http://susjos.blogspot.com

 
Helga

Helga

2 december 2010 09:00

Filifjonkan; Det är jobbigt när kommunikationerna inte fungerar. Vare sig det beror på strejk eller väderförhållanden eller tekniska problem...

Sussi; Hahaha... det skulle se ut det. Kan man inte hoppa upp på vagnen och sätta sig och slumra?

Stattinskan; Nej, det blev inte mycket att hänga alls ;)

Sofia; jag somnade en liten stnd på fm, men nu när jag fått en hel natt igen är jag på G.

Thess; Will do...

Åsa; Jag stressade inte upp mig - är van. Sover man inte så är det inte heller hela världen - då får man sova senare...

Kimmie; Manken ville ta en diskussion om nåt (minns inte vad) vid middagen och jag svarade bara - orkar inte ta det just nu och ögonen gick i kors... ;)

Nena; Jag hade nog inte gjort någon nytta alls senare på dagen...

Caroline; Lycka till!!

Wiper; Mycket kul på G hos Sussi!

Susjos; Jag ska som sagt testa oststänger men vet att de andra bidrar med julgodis, pepparkakor och ostar bl a.

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

2 december 2010 09:47

Då har jag noterat att du vill vara med i tävlingen.. Jättekul!
Lycka till :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

2 december 2010 09:54

Alltid kul med lite spänning i tillvaron ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards