Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2010

Av Helga - 19 november 2010 08:20


Jag är leeedig idag och det känns riktigt skönt! Jag har inte så många måsten utan kan ta dagen lite som den kommer... Inget buller, inga knän att snubbla över och inget kaffespill.


Första advent närmar sig och nästa vecka ska jag börja fixa lite till det eftersom jag troligen är på drift (jourperiod) den där första mysiga adventsdagen.


Jag har köpt hem blockljus som jag ska ha på min adventsbricka. I år funderar jag på att ha kanelstänger eller polkagrisar på fatet, men jag har inte bestämt mig ännu. Så här ser ljusen ut iallafall;

  

Till höger står en påse te som pappa fick på farsdag...

 

På en webbutik hittar jag lite julpynt som är gjort av återvunna kretskort. Bra miljötänk!

  

De har även en färdig paketkalender för den som inte orkar fixa en egen till barnen.

  



Jag ska fylla vår godiskalender i år igen. Trots att ungdomarna är så stora så vill de fortfarande hålla den traditionen vid liv...

  


Over and out!

Av Helga - 18 november 2010 13:17


Tjohoo!


Nu har jag jobbat klart för den här gången och ska vara ledig några dagar... och inte körde jag över någon idag heller. Det ska firas...

   



Igår när jag ringde in till cockpit så svarade de "Chippendales".


Jag blev lite paff först, men fann mig och svarade:


- Men vill jag komma in till er...


Sedan beställde kapten en chokladboll och det uppstod en diskussion kring huruvida det är heter chokladboll eller negerboll. Då beställde styrman en "White trash". Jag tittade frågande på honom ???


- Ja alltså en mazarin...


Hahaha... det var första gången någon kallat en mazarin för white trash...


(Klicka på länkarna ovan om du inte vet vad Chippendales eller white trash är för något)


  


Jag läser på Svt:s hemsida att yrken inom turism inte har en så ljus framtid då de listar olika yrkesutbildningars chanser till jobb in the future. Vi som redan är i branschen då - ska vi skola om oss? Kan man få bli konditor då? Eller kanske kan man bara få sitta och provsmaka kakorna?

Flyg · Humor
Av Helga - 17 november 2010 18:00


Det är kväll, det är mörkt och utanför hotellrumsfönstret är det 16 grader kallt.


Vi har haft en lång flygdag med först en Europaflygning och sedan en sväng norrut. Nu är det rast och vila tills imorgon bitti då det bär av söderut igen...


På dagens Europaflygning hade vi med en liten babypojke som var så himla söt. Pojken och hans mamma skulle på ett bröllop. På vägen till vår inrikesdestination senare på eftermiddagen råkade jag köra på en passagerare, som satt med sitt knä ute i mittgången, med skräpvagnen.Så pinsamt! Till mitt försvar får jag säga att det är svårt att se vad som finns bakom vagnen när man går där i mittgången. 

  


När vi sedan kom till hotellet, där vi skulle bo i natt,  så var han den överkörda mannen där i receptionen också. Jag ville helst sjunka genom jorden eller helt enkelt gå upp i rök.


Poff!!! Kan du inte se mig nu så funkade det där med röken...

  




Av Helga - 17 november 2010 06:00


Jag har en ny kompis... visserligen har jag köpt honom, men han kan nog bli en god vän ändå.


Det är reflexälgen "Hälge" som nu ska hänga på min rullväska så att jag syns när jag står och väntar på bussen i mörkret.



Vad tycks?

Av Helga - 16 november 2010 11:39


Jag som gillar fikastunden gläds åt nyheten att man kan fika sig effektiv på jobbet. Synd bara att vi har så svårt att ta en riktig sittfika ombord på våra flygningar... Oftast blir det bara en smutt kaffe och så iväg igen.


Här en stå-lunch på jobbet...



Det blev många kändisar som passerade revy de här flygdagarna... Kenneth Andersson (fd fotbollsspelare), Staffan Strand (fd höjdhoppare) och Martin Timell (behöver nog ingen presentation). Skulle jag vara autografjägare skulle jag nog bege mig till Arlanda och kika runt. Allt som oftast ser man kändisar där...


Nu är jag på väg hem, men jag missade precis en buss. Typiskt! Jag får vänta lite då med att njuta av en god lunch, morgontidningen och av att få ta av mig uniformen och dra på mina egna hemmakläder.


Imorgon ska jag iväg i ottan igen så idag tar jag det bara lugnt!


Av Helga - 15 november 2010 15:18



Det var en ganska lindrig och ostrulig flygdag idag och vid lunchtid var vi redan framme på vår destination, Umeå. Nu har jag sprungit runt i affärerna och letat julklappar och födelsedagspresenter. Det blev en del inköp också men det kan jag ju inte skriva om här. Jag hittade en cardigan i petroliumblått till mig själv också. Det var REA, REA, REA så den kostade bara 100:-. Otrolig men sant...


Det blev en fika på Brobergs coffee shop som är ett mysigt och personligt café i Umeå. De har smörgåsar, pajer och sallader bl a och jag gillar att man kan få stora eller små smörgåsar men också små sallader med valfri röra. Bra för oss som inte vill äta så mycket vid varje tillfälle... Där finns en hel del magasin att läsa om man är där ensam.


Vägg i vägg ligger en fantastiskt söt liten present- och inredningsbutik som heter Hjärtero. Jag rekommenderar ett besök i den butiken också...


Jag satt och läste i Damernas värld nr 13 2010 på caféet och där frågar man Peter Jöback om tre saker han inte vill vara utan; Svaret blev;


* Min man

* Naturen

* Min iPhone !!! (Hur kan den komma med på samma lista som nr 1 och 2?)



Av Helga - 15 november 2010 05:47


Jag är extra tidigt ute idag och hinner äta en banan och ta en kopp kaffe på trafikkontoret innan jag får "luft under vingarna"...


Av Helga - 14 november 2010 17:53


Bye, bye Mona...

 

Sahlin avgår som partiledare

 

  

 

Det ska bli mäkta intressant att se vem som efterträder Mona i socialdemokratiska partiet... Svenska folket ser nog gärna Margot Wallström som partiledare framöver.

 

 

 

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards