Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2010

Av Helga - 25 november 2010 07:51


Jag, maken och dottern trotsade snöovädret igår kväll och gick på basketmatch... Det var inte Uppsaladamernas bästa match så den kan vi snabbt glömma.


När vi kom hem poppade vi popcorn och jag tog ett glas vin. Glaset blev kvar på övervåningen och så imorse tog jag med det ner för trappan och in i köket.


Jag kommer alltså in i köket klockan 06.40 med ett vinglas i handen...


Maken sa;


- Är det inte lite väl tidigt för ett glas vin?


Så började även den här dagen med ett skratt!



Jag har en ny omröstning i vänsterkanten - rösta gärna!

Av Helga - 24 november 2010 16:03


Jag har haft samma omröstning på min sida hur länge som helst och skrapade ihop 1002 röster. Tack till alla er som röstat!


Nu är det dags för en ny omröstning - rösta gärna!


Av Helga - 24 november 2010 08:08


Det blir svårt att toppa gårdagens inlägg om Tom Jones. Så idag får det väl helt enkelt bli ett vanligt hemma-hos reportage...


Idag ska jag sätta igång med saffransbullarna och känner jag för det så blir det även latmanspepparkakor (läs mer om Tom J och pepparkakorna i gårdagens inlägg).

Lussebullarna för i år är inte klara men så här kan de se ut...

 

Ljusslingan med LED-belysning är på plats men ännu så länge utan de små julstjärnorna i papp.


Även adventsbrickan är klar och den blev så här i år med polkagriskäppar och kanelstänger;


Ikväll går hela familjen på Uppsala-damernas basketmatch mot Kvarnby. Det för mig osökt in på nyheten att Borås Baskets buss åkte av vägen igår på väg mot en match i Stockholm. Jag tänker på dem och hoppas att alla klarat sig okadda!

Av Helga - 23 november 2010 08:17


Nu kommer svaret på vilken megakändis som satt ombord på en av mina flygningar igår...


Det var Tom Jones - tjuren från Wales. Han hade spelat i Stockholm och ikväll ska han visst spela i Malmö. Här är Aftonbladets recension av Tom Jones konsert. Han har en fantastisk röst, men tyvärr sjöng han inget för mig just igår ;)


  


Idag är jag ledig så jag lär inte träffa någon megakändis just den här dagen, men vem vet. Jag ska ju en sväng till stan. Sen ska jag också tipsa dig om latmanspepparkakor...


Har du varken tid eller lust att baka egna pepparkakor? Gillar du ändå doften av hembakt?


Då gör du latmanspepparkakor...

* Köp deg

* skiva upp degen i tunna skivor och grädda

* Klart!


Det doftar och smakar gott!

Av Helga - 22 november 2010 17:40


Äntligen är jag på hemväg efter en lång dag i "tuben".


Sug på den här karamellen tills imorgon... Jag har haft en megakändis ombord - vem?


Läs imorgon...


  

Av Helga - 22 november 2010 06:00


Flygningen igår flöt bra även om vi hade lite svårigheter att förstå varandra - vi i besättningen och passagerarna från Finland. Vi talar inte finska och de talar inte alltid svenska eller engelska. Tur att det finns kroppsspråk! Vi har flera kollegor som kan finska så det skulle varit praktiskt om någon av dem varit med på den här flighten.


När vi lämnade Helsingfors och flög mot Salzburg var det inte landningsbart pga dimma. Som piloterna hade räknat med släppte dimman lagom tills vi skulle landa. Vår alternativflygplats var München och skulle vi ha landat där skulle det ha blivit mycket krångel både för oss och för resenärerna...


Idag har jag ännu en 10-timmars arbetsdag - det ska bli kul att se vad den här dagen bär med sig...


Domkyrkan i Helsingfors...

Av Helga - 21 november 2010 10:00


Idag är jag ute på en lång arbetsdag i luften.


Jag har en charterflygning som går från en annan nordisk huvudstad tur och retur. Resenärerna ska på en s.k julbordscharter där de övernattar en eller två nätter på ett vackert beläget hotell i alpområdet. Det låter ju inte så tokigt - eller hur!?


Igår gjorde jag lite adventsinköp. ..Jag gick bland annat till Granit och köpte en LED-belysning som ska sitta kring gardinstången i vardagsrummet och några små julstjärnor som ska fästas runt belysningen. Det blir nog läckert. Jag köpte även bomull och polkagriskäppar, i en annan affär, som jag ska ha att pynta med.


Jag får visa hur det blev senare i veckan. Nu är det mycket jobb som gäller de närmaste två dagarna...




Av Helga - 20 november 2010 10:27


Har du sett filmen Forrest Gump?


Om inte måste du verkligen se den... det är en av vår familjs topp 3-filmer. Det är en klassiker som man kan se om och om igen.


En kompis till dottern var i New York på höstlovet och de besökte bland annat restaurangen Bubba Gump. Gissa om vår dotter blev glad när hon fick presenten som du kan se på bilden nedan.


Bubba, Forrests kompis, var ju räkfiskare så varför inte laga till lite heta räkor ikväll?

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards