Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Oststänger och rostade saltmandlar...

Av Helga - 30 november 2010 17:15


Scchhh... jag vågar knappt knysta om det men jag sitter hemma på jouren och har inte hört nåt på hela dan. Det är ännu några standby-timmar kvar och allt kan hända...


I helgen ska vi ha glöggknyt tillsammans med grannarna. Förra året var vi hemma hos oss men i år ska vi knalla 100 meter nerför gatan till småbarnsfamiljen.



Jag ska ta med mig oststänger med grevé- och parmensanost och rostade saltmandlar. Jag tycker ofta att det kan bli lite väl mycket sött med pepparkakor, glögg och julgodis så dessa lite saltare tillbehör gör jag för att balansera upp det hela lite...


Ska du på något advents- eller julkalas?


 
 
wiper

wiper

30 november 2010 17:34

Vad kul det låter att ni skall till grannarna och njuta av lite julgott. I helgen så kanske vi åker och ser direktsänd teater på Skene Folkets Hus om vi mår bra. Det är direkt från Dramaten. Annars bjuder vi kanske hem våra fd. grannar på mat och fika. Hoppas du får vara ledig lite fast du har jour.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
sanna

sanna

30 november 2010 19:18

som vanligt beröm för din mysiga blogg :) underbar :) har du provat mandarin chili glöggen? supergod. dock bara testat den som dn var, men säkert god med sprit i också :) ha en toppenkväll going. kram kram

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

 
Freedomtravel

Freedomtravel

30 november 2010 19:43

Vad det ser gott ut med glögg! Dags snart tror jag ;)
Dåligt med bjudningar var det här... men vi ska bjuda in några nära släktingar på en liten jullunch i december eftersom vi smiter utomlands sen...

http://www.freedomtravel.se

 
Åsa

Åsa

30 november 2010 20:40

Oststänger har jag tänkt göra massa gånger men det har inte blivit av.
Har du testat saffransglöggen? Den smakade inte så mycket saffran. Helt okej.

http://wessand.blogg.se

 
Daniel

Daniel

30 november 2010 22:15

ojoj låter gött, bjud mej
Ska på finland blog awars imorgon å öveer helgen. Må jag vinna!;)
Ha så trevligt!!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
-Nena--

-Nena--

30 november 2010 22:58

Vågar knappt skriva det men maken han har jouren nu och luren är så tyst och snäll så ;)

Inget inplanerat men vi brukar bjuda hem våra föräldrar på lite mys innan jul. Innan var det till Lucia och töserna lussade för dem,nu vill de inte det längre ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

1 december 2010 09:48

Wiper; Åh, det låter som roliga planer...

Sanna; Tack - du är för snäll ;) Nej, den glöggen har jag inte testat - låter spännande!

Freedomtravel; Ja, men då har ni ju något härligt att se fram emot - blir ni borta hela julen?

Åsa; Jag har inte testat den glöggen. Borde kanske, eller?

Daniel; Klart som korvspad att du vinner Daniel!! Du är bäst!!

Nena; Härligt med lite julmys med föräldrarna innan jul! Jag fick inte vara kvar hemma igår kväll...

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards