Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Julbordschartern flöt på bra!

Av Helga - 22 november 2010 06:00


Flygningen igår flöt bra även om vi hade lite svårigheter att förstå varandra - vi i besättningen och passagerarna från Finland. Vi talar inte finska och de talar inte alltid svenska eller engelska. Tur att det finns kroppsspråk! Vi har flera kollegor som kan finska så det skulle varit praktiskt om någon av dem varit med på den här flighten.


När vi lämnade Helsingfors och flög mot Salzburg var det inte landningsbart pga dimma. Som piloterna hade räknat med släppte dimman lagom tills vi skulle landa. Vår alternativflygplats var München och skulle vi ha landat där skulle det ha blivit mycket krångel både för oss och för resenärerna...


Idag har jag ännu en 10-timmars arbetsdag - det ska bli kul att se vad den här dagen bär med sig...


Domkyrkan i Helsingfors...

 
 
Sussi

Sussi

22 november 2010 09:14

Kroppsspråk funkar alltid. Min mamma och pappa kan nästan ingen Engelska alls men reser ändå massvis. Dom använder sig av charader ;)

Skönt att dimman lättade så ni slapp allt strul..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

22 november 2010 09:35

Hej Helga Först ett försenat grattis på namnsdagen! Bättre sent än aldrig. Vilken tur då att dimman hann lätta tills d ni kom ner dit.
Helsingfors domkyrka är verkligen vacker!Men de tär det inte här idag vackert alltså spöregn och mörkt och måndag och jag måste stryka haha du hör ju hur läget är,,,ha det bra där uppe ovan molnen där solen lyser

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

22 november 2010 12:54

Det var en av dom vackraste kyrkor jag sett wow!. Ja du kroppspråket kommer man en bit med ;)

Du ser ut att ha långa arbetspass nu. Tur att ni kunde landa på en annan flygplats.

Sköt om dig
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

22 november 2010 14:54

Kroppspråk funkar jättebra. Hoppas du har det bra där uppe i luften :-) Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Stattinskan

Stattinskan

22 november 2010 17:07

Befinner du dig ofta boende i kappsäck ... alltså är det ofta du måste bo hemifrån på dina pass?

http://http;//metrobloggen.se/stattin

 
Ingen bild

bettan

22 november 2010 17:11

Vilken vacker Domkyrka dom har.
och detta med finska asså...det är ju så himla fjärran från vårt och man kan inte ana sig till vad det ska vara heller.

 
Ingen bild

Ammis

22 november 2010 17:21

Ja, det är tur vi har armar och ansiktsuttryck att använda som kommunikationsmedel. önskar dig en bra vecka. krAMelikram

 
Åsa

Åsa

22 november 2010 18:43

Efter att vi en gång fick landa i Malmö och bussas till Göteborg är min flygmardröm att inte "få" landa där man ska. Men det borde kanske vara att råka ut för en flygolycka...

http://wessand.blogg.se

 
Eva

Eva

22 november 2010 18:55

Hrm.... det kan fungera bra med kroppsspråket, men kan bli himla fel också.

Skönt att ni kunde landa som planerat.

kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Ingen bild

Helga

22 november 2010 19:05

Sussi; Praktiskt att kunna kroppsspråket - då klara man sig ;)

Filifjonkan; Tack! Visst är det en fin domkyrka...

Wiper; Ja, det har varit 21 timmar på två dagar - svårt att hinna med bloggen då...

Pisan; Ja, det är ju perfekt att kunna kroppsspråket ;)

Stattinskan; Jag bor på hotell lite då och då Kanske 5-6 ggr per månad max... Vi kan LÄgga in önskemål. En del vill sova borta mkt och en del inte...

Bettan; Visst är den fin och så ligger den precis vid hamnen i stort sett. Nära Finlandsbåtarna... Finska ÄR svårt!

Ammis; Så sant, så sant!

Åsa; Ja det är ju ändå bra att landa nånstans nära orten man ska till, men det kan bli struligt! Du borde nog värre mardrömmar än den där ;)

Eva; Ja, det har du verkligen rätt i... Hihi :)

 
Freedomtravel

Freedomtravel

22 november 2010 20:56

Man skulle nästan kunna tro att den där bilden är från Ryssland eller Ukraina... ;)

http://www.freedomtravel.se

Helga

23 november 2010 08:16

Å, så var jag bara i Helsinki när bilden togs...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards