Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Bilder från Rhodos och idag dör jag kanske...

Av Helga - 22 september 2010 08:11


Nu är jag ledig igen och det kändes som fredagskväll igår när jag tog mig hem mot Uppsala. På Upptåget träffade jag ett syskonbarn som pendlar från Stockholm och i Uppsala steg båda mina ungdomar in på samma buss som jag. Mysigt!


Idag ska jag först göra det värsta jag vet... gå till tandläkaren. Om jag inte har dött efter det     ska jag träffa en väninna som också jobbar som flygvärdinna. Vi brukar ha en hel del att gå igenom så det blir nog en långlunch.


Vi ska ha lite vänner här hos oss på middag på fredag så jag håller på och fundelurar lite på vad vi ska bjuda på... Jag tror jag ska provlaga huvudrätten till middag idag så jag är säker på att det blir bra.


Så här såg det ut på Rhodos flygplats i helgen...

  Flygplatsbyggnaden...

 

  

Ett annat SAS-flygplan är på väg ut till startbanan...


  

Jag står på baktrappan och spanar ut över havet. På trappan där framme kan du se en massa blåa lådor. De innehåller de förbeställda taxfree-påsarna...


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

22 september 2010 09:09

Hej Helga Men hu skall d till tandis idag håller tummarna att det går bra och inte ruinerar dig.Kul se Rhodos av i går härligt blå himmel.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

22 september 2010 10:47

Jag hoppas jag överlever...

 
Hanneles bok-paradis

Hanneles bok-paradis

22 september 2010 09:19

du får låna min tandläkare, jag har haft honom över 30 år

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

Helga

22 september 2010 10:47

Jag gillar min tandläkare som jag också haft i 30 år, men jag gillar inte själva känslan av att vara där helt utlämnad :(

 
wiper

wiper

22 september 2010 11:15

Vad kul att både syskonbarn och dina egna steg på samma buss. Det är hemskt att ha tandläkarskräck. Jag har andra fobier ;)

Vad kul att få se dessa bilder från Rhodos flygplats och planen. Hoppas du och dom andra får det toppen ikväll med god mat och gemenskap.

Sköt om dig
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

22 september 2010 11:24

Ja, men sonen skämdes lite för han tyckte jag pratade för högt ;) Tonåringar...

Middagen provlagas bara ikväll så bjuder vi på samma mat på fredag när gästerna kommer. Hoppas det blir lyckat!

kram tebaks!

 
Åsa

Åsa

22 september 2010 12:19

Hoppas du överlevde tandläkaren och hade en härlig långlunch!

http://wessand.blogg.se

Helga

22 september 2010 15:22

Tack och lov upptäckte jag att jag hade glömt att stryka tiden idag - tiden var flyttad till nästa vecka. Får lida ett tag till alltså med min tandisoro...

 
Bettan

Bettan

22 september 2010 14:41

Nu är jag jättenyfiken..vad lagade du för huvudrätt??
Ta vara på din lediga tid o försök njut lite oxå..

http://www.guldivardan.bloggplatsen.se

Helga

22 september 2010 15:21

Det blir laxfilé späckad med en skagenröra som sedan toppas med löjrom innan den serveras. Jag ska testa ikväll minus löjrom och se hur den blir...

 
Kimmie

Kimmie

22 september 2010 17:28

Tandläkaren är inget kul, jag ogillar mest att det är så dyrt. Hoppas han/hon inte tar livet av dig när det nu blir av.
Laxfilé med skagenröra och löjrom lät nästan löjligt gott, kanske kunde du dela med dig av receptet? Jag har ju haft succé tidigare när jag bjudit på dina recept.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

23 september 2010 08:02

Jag testade ju igår och blev nöjd... recept kommer endera dagen. Håll utkik ;)

 
Stattinskan

Stattinskan

22 september 2010 17:43

Jag dör också varje gång jag är hos trynhajen och dessutom brukar jag också provlaga innan jag bjuder på middag ;-D

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

23 september 2010 08:02

Sammalika liksom...

 
Stattinskan

Stattinskan

23 september 2010 06:04

Gomorron från en som startade dagen klockan fyra .... ofrivilligt ;-D

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

23 september 2010 08:01

Oj, nu måste jag in till dig och läsa vad som hände ;)

 
Ingen bild

Helena

24 september 2010 07:13

Jag tycker det är så kul att få läsa och se bilder på när du är ute o jobbar! Hur ofta stannar du och har möjlighet att njuta av sol och bad?

Helga

24 september 2010 08:27

Tack! Vi stannar tyvärr nästan aldrig på spännande ställen längre. Det var mer sånt förr. Nu har vi mest övernattningar i Sverige.

 
Z68

Z68

28 september 2010 19:45

Tänka sig att det ser ut som vilken härlig sommardag som helst där i Grekland...HAR dom regn och höst någongång eller vinter för den delen ? he he...

http://backinblack.bloggplatsen.se

Helga

28 september 2010 21:28

Det kan säkert bli ganska blåsigt i nov-jan, men betydligt vamrare än i Sverige iaf...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards