Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Ska det vara så svårt?...

Av Helga - 21 september 2010 12:45


Igår fick jag vanliga inrikesflygningar på schemat till skillnad från helgen då det var charter för hela slanten. Nu skulle affärsresenärerna forslas fram och tillbaka och de gör inte mycket väsen av sig. Alla är vana och vill bara komma fram fortast och smidigast möjligt.


Jag hamnade på ett hotell i södra Sverige senare på eftermiddagen. Det regnade och jag hade inte packat med sig så lämpliga kläder så det blev bara en kort sväng ute på stan i Malmö. Jag gick och letade efter nya uniformsskor igen, men gick tillbaka till hotellet tomhänt. Ska det vara så svårt att hitta en vanlig slät sko med en lagom hög klack i svart eller blått?


Middagen bestod av varmrökt lax, avocado och broccoli som jag köpt med mig upp på rummet. Sedan tog jag det bara lugnt... tvättade håret, tittade på lite program som jag ville se på svt's och TV4's playfunktioner. Det var riktigt mysigt och skönt!


Idag blev det dessutom sovmorgon ända tills klockan 5.30  Yeah! Det går åt rätt håll ;)


Den här bilden tog jag på landet sist vi var där...

 

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

21 september 2010 13:56

Halens Loafer svart 199 kr ser söt o skön ut tror jag du kan ju titta. Tips bara, Men det är rätt typiskt. Känner igen lite det där körde taxi för länge sen uniform strikt med just blå skor till. Men då fanns de periodvis jag köpte alltid 2 par samtidigt så jag hade fniss.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

22 september 2010 08:07

Tack för tipset - får väl kika på den...

 
Ammis

Ammis

21 september 2010 16:22

Jag letar också efter en höstsko men utan resultat. När man inte behöver ngr, då hittar man och tvärtom..... Lycka till i ditt letande o. ha en bra tisdag. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Helga

22 september 2010 08:06

Nu letar jag skor till uniformen och det är svårt då det ska vara släta skor utan spännen mm och de ska helst vara blåa...

 
Kimmie

Kimmie

21 september 2010 20:30

Ha ha, du kallar 05,30 för sovmorgon. Jag satt just och gnällde om att jag ska upp 05,35 imorgon och att det är extra tidigt.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

22 september 2010 08:06

Allt är ju relativt. Har man gått upp 3.15 tre dagar i rad känns 5.30 som sovmorgon ;)

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

22 september 2010 09:20

du går upp när jag lägger mej :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

Helga

22 september 2010 10:46

Hahaha... så det kan bli :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards