Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Vi har bytt måltidssortimentet ombord - beror det på Zlatans flytt?...

Av Helga - 30 augusti 2010 08:05


Det blev en sen landning igår men för en gångs skull hade jag bilen till jobbet så jag var hemma i ett huj... Jag släckte väl lampan vid 01-snåret.


Jag flög skandinavien runt igår och på sista flighten hade vi ett helt gäng kändisar ombord. Någon dansare, en programledare för ett sommarprogram på TV och så lite sportfolk.


Kabinchefen är en skojig typ som annonserade i högtalaren att vi skulle servera en kulinarisk kullerbytta i affärsklassen. Till ekonomipassagerarna skulle vi sälja mackor bl a och då sa kabinchefen;


- eftersom Zlatan nu har flyttat från Spanien till Italien har vi slutat sälja tapas ombord. Istället säljer vi smörgåsar med mozarella och soltorkad tomat. Nu får vi hoppas att Zlatan inte flyttar till någon Norsk klubb framöver för då vet jag inte vad vi kommer att servera för mat.


Ja...norrmännen kanske inte är kända för sina kulinariska kullerbyttor precis   


  

 
 
Sussi

Sussi

30 augusti 2010 09:29

Skoj att få träffa kändisar på jobbet så där :)

Haha en riktigt skojig kabinchef. Sånt är viktigt. Humor mår man bara bra av :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 augusti 2010 10:21

Hej Helga, hahha ni har roligt på era turer ser jag, Härligt när man kan skoja så det förgyller tillvaron högt upp i det blå med.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
britten

britten

30 augusti 2010 11:25

Ja stockholm översvämmas av läkare nu.....

Vi fastnade på Oslo flygplats för några år sen och kullinasirka översakningar kan man inte tala om därinte...fy fy dåligt och dyrt...

http://glitteroga.blogg.se

 
wiper

wiper

30 augusti 2010 11:36

Du frågade om jag sett filmen "Bröllopsfotografen" Den såg jag på bio och gillade den.

Kabinchefen är verkligen kul och sånt måste ju liva upp ;)

Ha en härlig dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lyxhustru

Lyxhustru

30 augusti 2010 12:01

SV; Jag vet inte om vi blir kvar i SA efter att Dave är färdig med sin utbildning. Får han jobb, så flyttar vi till det landet där han får jobb (är svårt att få i SA just nu). Får han inget jobb så tror jag vi blir kvar här, och han utbildar sig vidare till flyglärare (som det finns en uppsjö utav jobb av!).
Spännande att inte veta! =)

http://www.lyxhustru-sydafrika.blogspot.com

 
Susjos

Susjos

30 augusti 2010 21:12

Haha! va roligt ni har på jobbet-kul!
Ja,tjejmilen är framflyttad till nästa helg just för läkarkongressen i sthlm !

http://susjos.blogspot.com

 
Helga

Helga

30 augusti 2010 23:03

Sussi;Ja, allt känns ju lättare då lixom...

Filifjonkan; Kul kul!

Britten; Kan tänka mig att det inte var så gott, men kanske har det blivit bättre?

Wiper; Ja,han är skojig!

Lyxhustru; Det blir spännande att se hur ni gör...

Susjos; Jaha... kan det flytta tjejmilen? Alla hotell upptagna kanske?

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

31 augusti 2010 12:27

Kul med folk som inte tar allt på så blodigt allvar.

http://wessand.blogg.se

Helga

31 augusti 2010 13:23

ja det är kul med lite skoj på jobbet ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards