Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

En kändis på flyget...

Av Helga - 25 augusti 2010 09:41


Nu är jag äntligen ledig igen... inget flygande och flängande på några dagar.


Nyligen fick jag och mina kabinkollegor varsin gullig hälsning från Nina Lizell - du vet hon som sjöng "Vem kan segla förutan vind" med Lee Hazlewood.  Jag har haft henne med ombord förut en gång och hon är otroligt gullig. Nu hade hon varit i Tyskland där hon fortfarande är superstor.


  

Observera att jag aldrig ber mina kända passagerare om en autograf...


Här kan du se henne sjunga;

Flyg · Minnen · Musik
 
 
hanna

hanna

25 augusti 2010 09:54

heeey jag gillar din blogg!

http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt

Helga

25 augusti 2010 10:07

Tack vad glad jag blir!

 
wiper

wiper

25 augusti 2010 10:04

Henne känner jag väl till och har lyssnat på mycket. Vad kul att du fick autografen också. Skall lyssna till ditt musikklipp. Glömde det och började skriva kommentar ;)Vad kul att hon är aktiv fortfarande. Jag ser att hon är lite äldre än mig.

Ha en jättefin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

25 augusti 2010 10:06

Ja det är kul att hon fortfarande har en karriär i Tyskland :)

Kul att du minns henne! Ha en fin dag du också!

 
wiper

wiper

25 augusti 2010 10:06

Detta klipp har jag aldrig sett och hon sjunger bra. Tack för att du delar med dig. Du får också skaffa dig ett autografalbum ;)

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

25 augusti 2010 10:08

Kul att du gillade klippet!

Jag har bara den här autografen för trots att jag har kändisar ombord nästan varje dag så tycker jag inte att vi ska besvära dem när de reser med oss.

Däremot lägger jag på minnet vilka jag haft med mig ombord...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

25 augusti 2010 12:27

Hej Helga jamen så kul det var längesedan man hörde henne och Lee Hazelwood med faktiskt vet att jag har dem i någon fil skall faktiskt ta och lyssna på dem lite gran då.Skönt du får vara ledig lite med

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

25 augusti 2010 12:30

Kul att lyssna på gamla godingar!

 
Åsa

Åsa

25 augusti 2010 14:02

Vad gulligt av henne! Speciellt efterson du inte ens bad om det. =)

http://wessand.blogg.se

 
Statinskan

Statinskan

25 augusti 2010 15:22

Åh vad trevligt :-) Jag hoppas att de vanliga dödliga också förstår och är tacksamma för ert slit också :-)

http://metrobloggen.se/stattin

 
imse

imse

25 augusti 2010 20:33

Åh, henne kommer jag ihåg, men det var länge sedan hon var i ropet här hemma. Har dock läst att hon är stor utomlands.

http://zvammel.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

25 augusti 2010 20:56

Vem kan segla förutan vind - det var verkligen en låt man fick sjunga ofta i skolan på musiklektioner. Kul att det går bra för henne och härligt med ödmjuka kändisar.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Helga

Helga

25 augusti 2010 22:32

Åsa; Ja, det var rart :)

Statinskan; Det hoppas och tror jag de flesta gör...

Imse; Hon hade haft en publik på 2-3000 i Leipzig sa hon.

Kimmie; Hon sjöng på svenska och Lee översatte till engelska samtidigt...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards