Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Jag slog ihjäl några timmar i Umeå...

Av Helga - 13 augusti 2010 09:13


Jag hade helt nyligen några timmar att slå ihjäl i Umeå så då besökte jag friluftsmuseet Gammlia strax utanför stadskärnan.


Det var jättemysigt att vandra runt där...

          Klicka för större bild!


Det blev en fika i Tegstugans kafé också...

    Här väntar jag på min smörgås...

   

Vacker miljö inne i Tegstugan...  


Jag hittade ett program för sommar och höst. Hade jag varit i närheten hade jag gärna gått på t ex;


 * veteranbilskväll den 18 augusti vid Kafé Tegstugan. 


* Gammliadagen den 22 augusti kl. 11-16.


* folkmusik- och visfest samt höstmarknad den 5 september.

Flyg · Natur · Resor
 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

13 augusti 2010 09:42

ska visa bilderna för sonen, han är på Hisingen nu

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

13 augusti 2010 09:47

Det såg jättemysigt ut! En sommaridyll :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
britten

britten

13 augusti 2010 10:25

vi rör oss i samma trakter...vi var ju oxå i Umeå för nån vecka sen men vi hann tyvärr inte me Gammlia som jag minns sen förr som väldigt trevligt...Kul att se...

http://glitteroga.blogg.se

 
Bitte

Bitte

13 augusti 2010 12:55

Usch, jag läste "slog ihjäl några grannar", måste nog lugna ner lästakten lite :-). Ser urmysigt ut på bilderna.

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

13 augusti 2010 22:12

Ser jättfint ut, det blir inte att jag åker så långt norrut i Sverige och man missar nog något.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

14 augusti 2010 08:44

(sonen har varit där)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
wiper

wiper

14 augusti 2010 08:54

Nu blir jag nostalgisk Helga ;) min mamma är född i Umeå så jag tillbringade en del tid där hos mormor, morfar och morbröder. Åkte ofta med buss från Sundsvall till Umeå. Min bror bor där sen många år också. Ställena du visar upp har jag besökt många gånger. Fast allt är så förändrat nu.
Förstår att du hade några fina timmar däruppe.

Ha en fin lördag också
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

14 augusti 2010 10:04

Sv. Usch.. jag orkar inte ens gå tillbaka med det mögliga brödet.. Vad jag är lat ;)

Hoppas du har en supertrevlig helg

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

14 augusti 2010 19:43

Hannele; kul att sonen varit där, det hör väl till om man pluggar i Umeå!?

Sussi; När jag satt o fikade gick det kossa alldeles intill med bjällra runt halsen...

Britten; Kanske ni kommer dit en annan gång?

Bitte; Haha :) Just det gör jag inte så ofta...

Kimmie; det finns säkert lika mycket fint där du bor...

Wiper; Kul att du känner till Umeå så väl ;)

Sussi; Ibland orkar man bara inte!

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards