Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Djerba, syrgas och resorb...

Av Helga - 18 juli 2010 10:57

Vid 02.00 hade jag landat från gårdagens charterflight och lyxade till det med en taxi från Arlanda direkt hem. Jag tjänade otroligt mycket tid på det och tiden är mycket värd mitt i natten!!!


Många är vi som tycker ju att vi haft väldans varmt här hemma i sommar men jag kan lova att det var betydligt varmare på Djerba i Tunisien. Passagerarna verkade väldigt nöjda med sin semester så jag googlade lite om destinationen. Läs mer om Djerba här.


Annars var det en lång arbetsdag - det tar ju en bra stund att flyga till Tunisien och tillbaka. Men med goda, glada arbetskamrater och fina passagerare går allt som en dans. Det mest dramatiska under flygningen var att en kvinna började känna sig yr, darrig och illamående troligen pga uttorkning. Hon fick syrgas, värskeersättning och sedan började hon kvickna till. Tack till läkaren som hjälpte oss i den stressade situationen!!!


Mera jour idag... sedan av med uniform och nylonstrumpor och ut till stugan så fort som möjligt imorgon!

Flyg · Resor
 
 
Kimmie

Kimmie

18 juli 2010 11:27

Förstår att det är skönt att ta en taxi när du ska hem mitt i natten. Skönt att ni hade hjälpsam läkare med på flyget.

http://kimmietid.blogspot.com

 
imse

imse

18 juli 2010 13:15

Förstår att det är väldigt varmt där nere i Afrika. Så vi kanske inte ska klaga så mycket.

Kram

http://zvammel.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

19 juli 2010 08:15

Det brukar vara rätt så varmt där. Nu var det några år sen men när jag var i Tunisen bodde jag i poolen och havet nästan hela tiden och jag är en badkruka ;)
Fast luften blir lite annorlunda här och där konstigt nog. Här blir den så fuktig
Skönt att det gick bra för damen med uttorkningen.

Ha det så trevligt i stugan

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

19 juli 2010 08:37

Du har verkligen ett spännande jobb. Ja du jag kan tänka mig att det är ännu varmare på andra ställen. Tack för länken det var intressant att läsa. Hoppas du hade tillfälle att se dig lite omkring också. Färstår att man får vara beredd på allt i ditt yrke tur att du har bra arbetskamrater. Det blev lite dramatiskt och vad bra att en läkare var ombord. Skönt att du snart har ledigt lite igen efter jouren.

Sköt om dig
ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

21 juli 2010 10:21

Vad kul att se att du är tillbaka! Och härligt verkar du ha haft det på din semester :-) Vilken dramatik det måste ha varit när den stackars kvinnan började må dåligt. Tur att det fanns en läkare ombord. Ha det så gott och KRAM! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
helga

helga

21 juli 2010 23:12

Tack för era kommentarer!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards