Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Nu är jag på banan igen - tror jag?

Av Helga - 16 juli 2010 10:39

En så fantastisk semester jag haft med sol, sol och åter sol... Det var länge sedan jag var så nöjd med vädret i Sverige på min sommarledighet.


Nu har jag så smått börjat jobba igen och det är varmt även i flygplanen kan jag lova - iallafall när de står på marken! Helst skulle jag ju vilja gå runt i bikini, men det passar sig ju inte alls när man arbetar ...


Jag drar igång bloggen så sakteliga nu... jag kommer ju fortfarande att vara ganska mycket vid stugan när jag har ledigt och där har vi ingen uppkoppling.


Jag ska berätta i ett senare inlägg om en liten kort "roadtrip" som vi gjort i sommar (det är dotterns idé att kalla det roadtrip).


Hoppas du har det bra i sommarvärmen!


Kramar i massor!

 
 
Kimmie

Kimmie

16 juli 2010 14:02

Välkommen tillbaka! Det är nog varmt överallt förutom vid kyldiskarna på ICA =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
wiper

wiper

16 juli 2010 14:28

Vad härligt att se dig här igen. Jag har saknat dig. Härligt att du haft en sån bra semester och med ett sånt fint väder. Har märkt att dom yngre kallar sina resor för "roadtrips" numera ;) allt kommer från over there ;)

Jag kan tänka mig att ni har det varmt i planet nu. Nu har vi lite svalare och det känns alldeles lagomt varmt med 26-27 grader.

Ha en fin arbetsdag

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

16 juli 2010 15:08

Bra att du jobbar igen, sonen ska till Umeå idag..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

16 juli 2010 15:26

Välkommen tillbaka! :o)
Ja, den som klagar på vädret i Sverige den här sommaren är antingen inte riktigt riktig eller bonde...
Skönt att du haft det bra på semestern, det är ju lixom själva vitsen med att ha semester kan jag tycka. Själv njuter jag som bäst nu och tänker fortsätta med det ett gäng veckor till.

Ha det gott!
Kram

http://undercover.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

16 juli 2010 16:17

Kul att se dig igen!
Och jag tror att många skulle uppskatta dig i bikini. Fast kanske mest ölstinna män och hur kul är det? =)

http://wessand.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

16 juli 2010 23:45

Välkommen tillbaka.
Jag har ju lite paus nu också men tittar in då och då till en del bloggar.
Härligt att du haft en skön semester.

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

16 juli 2010 23:46

Härligt att du kan svalka av dig lite uppe i luften. Visst är det härligt med all den här solen men det är inget bra för växtlivet. Fast hellre så här än att sommaren ska regna bort..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

17 juli 2010 09:25

Kimmie; Tack! Fast jag läste att Ica´s kyldiskar inte pallar så det blir varmt där också ;)

Wiper; Tack, kul att någon saknar mitt bloggande :)Idag väntas ju ett regn och åskområde även här. Regn fick vi senast på midsommardagen i någon mängd värd att mäta. Det blir bra för gräsmattan...

Hannele; Vad han flänger och far ;)

UnderCover; Ja bönderna har rätt att klaga i år. Det kan inte vara lätt med torkan som vi haft här i öster iaf. Skönt att du får vara ledig ett tag till - det skulle jag också kunna tänka mig...

Nena; Bra att pausa lite ibland!

Sussi; Jag njuter av värmen, men växterna blir förstås ledsna. På landet har jag fått samla sköljvattnet när jag diskar för att kunna vattna lite. Vi delar brunn med 10 hushåll och vi får så klart inte vattna när det är så här torrt.

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

17 juli 2010 10:31

P.S
Sonen har fått lägenhet i Göteborg :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
helga

helga

22 juli 2010 08:19

Hannele; Åh! Inte illa :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards