Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Nu ska det smidas planer...

Av Helga - 15 juni 2010 12:52


Imorse klockan "före tuppen", när jag skulle göra mig klar i hotellrummets badrum, insåg jag att jag glömt min deodorant hemma. Suck... vad göra. Vilken flygvärdinna (eller vem överhuvudtaget) vill dofta svett?


... Inte jag, men jag är heller inte rådlös. Jag tog min fotdeospray och sprayade mig under armarna med den. Lite annorlunda att ha mentoldoft under armarna, men en liten skvätt parfym bakom lilla örat löste det problemet.

  


Nu ska jag sätta mig och planera inför midsommarfesten. Vi ska ha ca 15 gäster ute vid stugan och de flesta övernattar också så det finns lite att fundera på. Som tur är har vi "knytis" så jag behöver bara fördela gracerna så rättvist som möjligt!

  


Här bloggar jag också. Kika in om du är nyfiken på min blogg för Resa i Sverige.

 
 
UnderCover

UnderCover

15 juni 2010 13:50

Ja, tänk att det är midsommar snart. Här, i UnderCoverland, känns det för tillfället mer som att det är älgjakten som nalkas.

http://undercover.bloggagratis.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

15 juni 2010 13:51

man ska variera sej :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingela

Ingela

15 juni 2010 19:42

Ja, alla sätt är bra utom dom dåliga :D
Midsommar? Redan? Jösses... nu måste jag ju tänka här. Vet inte ens var vi ska vara.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

15 juni 2010 21:20

Smart med knyt! Och finns det hjärterum så finns det sovplats? ;-)

http://wessand.blogg.se

 
susjos

susjos

15 juni 2010 23:42

Så du var inte i Ängelholm i måndagseftermiddag och jobbade då? Var fundersam om du kanske var med på flighten till Sthlm,men vet ju inte hur du ser ut :)Vi åkte stand-by,och det var nästan fullsatt,så vi hade lite tur och kom med till sist,även om vi inte fick sitta bredvid varandra...men det gör inget en sån kort resa :) Vi slapp sitta kvar på Ängelholms flygplats i 3 timmar för att vänta på sista flighten till Sthlm som tur var!
Midsommar ska vi oxå tillbringa på Rådmansö! Vi blir inte så många,men oj va jag längtar!!!

http://susjos.blogspot.com

 
Stattinskan

Stattinskan

16 juni 2010 07:20

Haha, då kunde du ju lika gärna kletat fast mentoltuggummi under armarna. Du är rolig du :-)
Gomorron

http://metrobloggen.se/stattin

 
Helga

Helga

16 juni 2010 07:51

UnderCover; hahaha - ett sorgligt kapitel egentligen...

Hannele; Variation är kul ;)

Ingela; Vi har firat så här i massor med år så vi vet att det blir många och att vi är hos oss på midsommar...

Åsa; Sovplatserna blr av det enkla slaget. Ibland slås det upp tält på gården om vi är riktigt många.

Susjos; Nä... då flög jag Malmö och Umeå. Synd... Jag skulle känna igen dig och hälsa jag lovar :)

Stattinskan; Det ska jag testa nästa gång :)

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards