Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2010

Av Helga - 14 mars 2010 10:06


Det känns nästan som att vi "blivit av" med ungdomarna redan. De har helt klart börjat leva sina egna liv mer och mer. Det är väl antagligen som det ska vara, men det känns lite ovant. Dottern är fortfarande i Malmö och sportar och sonen var på en 18-årsfest igår och sover kvar där.


Gubben och jag roade oss med Melodifestivalen och Brottskod försvunnen och lite gott att äta. Dricker gör vi med måtta ifall vi skulle behöva rycka ut...


Idag ska vi bara ha en skön dag med promenad och fika i solen. Ladda batterierna helt enkelt! Vid 22-tiden kommer tösen hem med tåget och hon är lyckligt lottad som har en vilodag imorgon (studiedag i skolan). Det brukar behövas efter en baskethelg.


  

Allmänt · Musik · Sport · TV
Av Helga - 13 mars 2010 09:44


Det blev en småmysig dag i butiken igår. Ganska många kunder som kom in och det var nog mycket pga av att det var kanonväder. Solen sken för fullt så det var många som strosade omkring i stan. Jag kunde ställa ut både en klädställning och en pall utanför butiken och på pallen ställde jag en korg med småplagg och nedanför lite gummistövlar för allmän beskådan för passerande. I skyltfönstren finns massor med fina saker bla solcellshelikoptrar och när solen sken på dem igår snurrade rotorbladen för fullt.  Min mamma kom förbi en stund också och jag bjöd henne på fika där i affären.


Idag ska det städas och fejas här hemma för att sedan bara sjunka in i lördagskänslan med god mat och kanske ett glas vin. Tittar på melodifestivalen gör jag förstås trots att intresset sägs sjunka. I år är det nästintill omöjligt att säga vem som vinner - det är många artister och låtar som är bra!


Jag vill iallafall att Darin, Anna eller Salem ska vinna. LÅT STÅ!!


KLickar du på bilden så blir den större...



              

Lite av Raggadollbutikens sortiment  

Av Helga - 12 mars 2010 08:05


Igår var jag skjutsgeneral på kvällen när dottern och hennes kompisar skulle till träningen. Efter det passet åkte  jag och handlade - det skulle inhandlas matsäck inför dotterns resa till Malmö i helgen. Där ska hon och hennes lag spela basket...


Det är otroligt mycket turbulens på flygbolaget just nu. Förhandlingar om försämrade arbetsvillkor, sänkta ersättningar, bråk mellan olika fackföreningar, rädsla för konkurs, stämningshot från anställda... Jag får lust att bara stoppa i öronpropparna och traska på. Jag vill bara ha arbetsfrid och mitt roliga jobb kvar att gå till. I natt verkar en viktig pusselbit ha fallit på plats - kan det innebära en tid av ro???


Idag ska jag hjälpa min kompis i Raggadollbutiken. Butiken är öppen klockan 11-18 och jag ser fram emot att få träffa många trevliga kunder. Råkar du finnas i Uppsala skulle det vara roligt om du tittade förbi.


  

Av Helga - 11 mars 2010 07:57


Idag är jag ledig och det ska jag njuta av... inte så mycket måsten första ledighetsdagen.


Först ska jag åka till min väninnas butik och hämta nycklar till affären. Jag ska hjälpa henne en dag framöver när hon reser bort. Efter det ska jag gå och fixa ärenden i centrum och som grädde på moset blir det fika med en kompis som också är min kollega. Den här tjejen är tillfälligt tjänstledig och vill veta allt om vad som händer på flygbolaget just nu.


Såg du "Mästarnas mästare" sist? Jag blev så full i skratt när jag fick höra att golfaren Catrin Nilsmarks dotter hette Tuva. Kanske inte så konstigt iofs när Jesper Parneviks ena barn heter Peg.


    

Tuva och Catrin Nilsmark

Allmänt · Flyg · Humor · kändisar · Sport · TV
Av Helga - 10 mars 2010 18:45


Tror du inte vi hade en grabb med hem från alpdestinationen idag som brutit överarmen... Det var ju det jag sa. Vi har alltid passagerare med brutna armar och ben hem från alperna så här års. Himlans trist för killen. Pappan var iaf mäkta stolt över grabben som åkt ner ensam för backen med den brutna armen eftersom pappan åkte lite före och inte märkte vad som hänt.


På vägen ner till destinationen hade vi ett glatt herrgäng som tog sig några järn ombord. Efter en bra stund var det en av dem som frågade mig;


- Är det några andra passagerare som dricker sin frukost ombord idag?


  

Flyg · Humor
Av Helga - 10 mars 2010 06:00


Ännu en dag  i tuben idag...  mera alper ska jag titta på. Hoppas ingen åker hem i  paket denna gång.


  

Så här har passagerarna kanske gjort på alpsemestern...

Av Helga - 9 mars 2010 18:47


Det är nånting speciellt med att vara tonårsförälder...


Ungdomarna vill absolut att jag ska vara hemma, helst hela tiden. Så slutade jag ganska tidigt idag och skyndade mig hem för att hinna umgås med familjen så mycket som möjligt.


Tror du att tonåringarna är hemma då? Nä, just det - och så är det ofta. Jag SKA bara vara hemma ändå.


     


Av Helga - 9 mars 2010 08:00


Jag är ute på tur även idag... Jag flyger till en tysk destination. Gårdagens flight till alpland fungerade smidigt, men som ofta på hemvägen hade vi med oss  en passagerare som hade gjort sig illa. Denna gång var det tal om ett armbrott. Himlans trist att vara på semester och komma hem med armar eller ben i paket.


Räksmörgåsen som jag åt på hotellrummet i förrgår kväll såg ut så här; Den var god - jag lovar...

  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards