Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Det var sommarvärme i Frankfurt...

Av Helga - 26 mars 2010 08:07


Så fick jag då äntligen krypa ner i min egen säng igår efter en period med sena jobbkvällar. Vi startade gårdagen i Skåne där det var sol och full vår och senare på eftermiddagen var vi i Umeå där det var snöstorm. I onsdags var jag i ett sommarvarmt Frankfurt... där var det hela 19 grader varmt. Det växlar rätt friskt nu vädret... det är svårt att klä sig rätt!


Utsikt från baktrappan i Frankfurt...

  


Igår var en rätt igenom strulig flygdag. Det resulterade i att vi i besättningen inte fick tag i någon riktig mat på hela dagen. Det blev mackor och annat plock bara. Tur att man klarar av dålig mathållning någon gång emellanåt!


Taxichaufförernas protest mot de nya taxifilerna drabbade resenärerna på Arlanda igår. Många blev sena till sina flygningar och många hade svårt att ta sig till/ från Arlanda. Vi fick en del bagage buret ända fram till flygplanet eftersom passagerarna inte hann checka in det i röran. Läs mer här...


Ps. Sofia har en rolig  tävling på gång och självklart är jag med!!! Ds.


Flyg · Natur
 
 
Ammis

Ammis

26 mars 2010 08:27

Det blir en varierad resväska då när du är på så olika ställen med olika temperaturer :0). Alla pratar om Skåne, DÄR är det verkligen vår med besked. Men vi får vänta tålmodigt här i Trollhättan. Ha en go fredag. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

26 mars 2010 08:47

Morrn Helga, Det var dig väl unt att komma ner i din egen säng efter de kontrasterna du varit med om på så kort tid. Du måste verkligen vara en flexibel person.
Ja det var ju strejk såg jag på tv tydligen missnöje med parkeringar och sådant ja hoppas det blir ordning på det hela. Tackar för bilden av Frankfurts flygplats, ..så har man sett den med har jag inte gjort förut. En skön fredag tillönskas solen är redan uppe här och det kryper uppåt i temperaturen + 2 redan

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

26 mars 2010 08:58

ingen son i Umeå, nu är han i Göteborg och cyklade till praktiken i dag..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Hannele på ön Hisingen

Hannele på ön Hisingen

26 mars 2010 09:00

P.S
Göteborg hade +15° C igår.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

26 mars 2010 09:09

Skönt att du fått sova i egen säng i natt.

Väldigt varierande nu men härligt att det är vår i luften.

Ha en bra helg!

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

26 mars 2010 09:57

Ammis; Här i Uppsala väntar vi också tålmodigt! Ha en mysig helg!

Filifjonkan; Jag önskar dig också en skön o vårlig helg!

Hannele; Tur sonen är på varmare breddgrader nu då ;)

Nena; Ja, våren är min favoritårstid... underbart! Lite för lite vår här bara ännu så länge... kommer väl snart!

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

26 mars 2010 11:51

19 grader låter härligt men det kan vara förvirrande med hur man ska klä sig när det växlar så kraftigt.

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

26 mars 2010 14:06

Kimmie; Det är visst fint och varmt i södra Sverige också idag hör jag...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

26 mars 2010 14:11

Tack va roligt att du e med och tävlar :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
helga

helga

27 mars 2010 10:27

Sofia; Jag har aldrig gjort något sådant förut så det kan ju vara kul ;)

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards