Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Som tur var höll jag mig i skinnet...

Av Helga - 21 januari 2010 08:57


Igår när jag flög en inrikesflight hade jag inte mindre än tre bekanta med ombord på samma flygning. Det var en nära granne, en granne från en tvärgata och en släkting till min svåger... Lustigt! Som tur var höll jag mig i skinnet och spillde inte någonting på någon av dem  ^_^


En annan dag flög vi till Moskva och innan vi skulle börja sälja från våra cafévagnar sa jag till kollegan att det var bäst att vi gjorde två tekannor. Normalt sett säljer vi bara ett fåtal koppar te, men på väg till och från Ryssland går det ofta åt en hel del av denna dryck. Sagt och gjort... två kannor te bryggde vi och allt gick åt... Det är skönt med erfarenhet även om jag ibland önskar att jag bara hade några få års erfarenhet och inte över 20 år som nu ...


Idag ska jag studera. Jag ska göra en kurs som man kan göra hemma, vid datorn, istället för att åka till Arlanda. Du som hållit tummarna för att jag skulle klara årets nödträningsskrivning kan släppa tummarna nu - jag klarade testen...


Bullfest, bullfest hela dan...

Kransarna ska säljas i helgen och

småbullarna fryser jag in...

  

 
 
mormor Hannele

mormor Hannele

21 januari 2010 09:49

Jag kommer och fikar hos dej idag, men först möter jag Umeå-sonen på tåget, för 28 kg räckte ju inte för hans grejer.. han är nog trött efter 14 timmar, skillnad att flyga.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

21 januari 2010 09:51

Men ååååhhhh vad mumsigt det ser ut! Kommer förbi sen! :-) Vad skönt att du klarade testen. Ha en fin torsdag! KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

21 januari 2010 10:56

Hej Helga å grattis till att du klarade testen men det trodde jag . Och så härligt du bakat, Du är en duktig bevingad dam du skratt..Roligt att dina grannar eller bekanta törs flyga med dig det ä ju ett stort erkännande det du, Ha det så bra idag

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

21 januari 2010 11:27

Kul att testet gick bra, men det var väl bara väntat!
Bullarna ser härligt goda ut.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

21 januari 2010 13:27

Härligt! Grattis!
Och hur goda såg inte dom bullarna ut då?

http://wessand.blogg.se

 
britten sa..

britten sa..

21 januari 2010 19:10

va bra jag började få kramp i tummen...te kan jag tänka mig att det drick mycket av...tur att det inte är vodka man betsäller mängder av...tänk om du kunnat skicka lite bullar till mig blev så så sugen...

http://glitteroga.blogg.se

 
Sussi

Sussi

21 januari 2010 19:16

Grattis till klarad kurs :-)

Vad skoj att du hade så många du kände ombord.

Ha en mysig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
susjos

susjos

21 januari 2010 20:49

Säger oxå grattis till klarad kurs! Och vilka bullar! mums!

http://susjos.blogspot.com

 
imse

imse

21 januari 2010 21:50

Grattis till klarat test! Och bullarna ser ju helt underbara ut.

http://zvammel.blogspot.com

 
tussegumman

tussegumman

21 januari 2010 22:00

Grattis till årets nödträningsskrivning! Det är klart att du klarar det så duktig och nogrann som du är. Vilka underbara bullar du bakat. Jag blir riktigt sugen på en till kaffet. Kul och lite nerväst när man får kändisar ombord:) ha det gott/kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards