Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Snipp, snapp, snut... Nu är den slut...

Av Helga - 14 januari 2010 09:15


Det blev ordning på torpet igen igår. Slut på den glada julen och ett steg närmare våren. Underbart!


På förmiddagen var jag tvungen att åka ut till Arlanda på en hälsokontroll trots att jag egentligen var ledig. Vi måste genomgå en läkarundersökning med jämna mellanrum för att vårt certifikat ska gälla. Det är ju klart att det är viktigt att besättningsmedlemmarna är friska och inte drabbas av akut sjukdom ombord. Det är skönt att ha fått det gjort!


På kvällen såg vi en dammatch i basket och efter matchen var det ett möte om en kommande turnering som klubben ska anordna. Vi föräldrar i dotterns lag ska hjälpa till med diverse. Bland annat ska vi ha en kiosk och ett informationscenter i gång hela helgen. Det ska bli kul!


Ps. Uppsala Nya Tidning publicerar inga bilder från Sallén baskets hemmamatcher trots att de spelar i högsta serien. Är det för att det handlar om damidrott? Vi läsare vill gärna ha bilder även från damernas matcher. Ds


  

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

14 januari 2010 10:24

Godmiddag Helga Hoppas du inte fick några tvår på din hälsokontroll utan att du blev godkänd :) Det där med bilder och damidrott tidningarna är dåliga på det tror det är för just damidrotten,,suck det är 2010.. ja så dina härliga tulpaner med..Har ännu amaryllisar kvar så det får vänta lite till med tulpanerna ha det så bra

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

14 januari 2010 10:39

Ska tenta ikväll men i morgon, då åker de sista stjärnorna och stakarna ner. =)
Om det är så att dom inte publicerar för att det är damsport är det ju skandal. Jag blir så sur på sånt.

http://wessand.blogg.se

 
susjos

susjos

14 januari 2010 11:00

Ja,nu är tomtarna insamlade och uppe på vinden igen,lite vemodigt,fast ganska skönt ändå! Som du skriver..lite närmare våren trots allt!
ha det gott!

http://susjos.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

14 januari 2010 14:03

Ja nu längtar vi till våren och värmen och tomtarna får sova en lång skön sömn tills nästa jul.

http://nena.bloggagratis.se

 
imse

imse

14 januari 2010 15:38

Det är säkert så att UNT prioriterar herridrott.

http://zvammel.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

14 januari 2010 16:37

På ett sätt är det bra att hälsokontrollerna görs. Det vore inte så himla kul om det skulle hända nåt med nån av besättningen..
Men tyvärr brukar man dra sig för att genomgå dom bara..

Ha en mysig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

14 januari 2010 17:52

Visst är det väl skönt att det börjar bli ljust igen, jag älskar denna tiden och absolut den tid vi möter, våren...
Ha det gott min vän...kramen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Pisan

Pisan

14 januari 2010 19:07

Ja, det är verkligen skönt att julen åkt ut nu. Bra att ni gör regelbundna hälsokontroller. Ha en fin torsdagskväll! KRAM! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

14 januari 2010 20:34

tycker att du ska mejla till tidningen..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Helga

Helga

15 januari 2010 08:20

Filifjonkan; Jag klarade mig som tur var. Som en gammal bil som spottar igång varje mprgon ;) Jag har mailat tidningen med min synpunkt!

Åsa; Jag brukar roa mig med att kolla kvällstidningarna sportsidor och det är nästan bara män i bilagorna.

Susjos: I år känns det som man kunde haft julsakerna framme lite till med tanke på vintervädret ute.

Nena; Längtar som en tok till våren :)

Imse; Tyvärr är det nog så men det gör mig ARG!

Sussi; Det är skönt att det är gjort iaf.

Kicki; Samma här!! Love it!

Pisan; Det känns mycket bra. Iaf när det är överstökat ;)

Hannele; Har gjort det - jag är sur på dem!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards