Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Jag gjorde en blunder...

Av Helga - 13 januari 2010 09:36


Det här vet jag knappt om jag vågar skriva om. Jag kanske förstör min image som den perfekta flygvärdinnan...

  


På morgonflygningen i förrgår var jag ganska så trött och gjorde en blunder när jag serverade frukost ombord. Jag höll en brödkorg i ena handen och sträckte ut den till passagerarna på en 3-stolsrad. Just när mannen i  mitten skulle ta sin brödbit så tappade jag korgen med innehåll i hans knä. Som tur var innehöll brödkorgen inte så många bullar, men passageraren blev ganska mjöldammig. Han var lugn och sansad och borstade bort dammet... Tur för mig...


Jag är glad att det inte var kaffe eller vin som jag spillde ut. Det kunde ha blivit betydligt pinsammare...

 
 
britten sa..

britten sa..

13 januari 2010 11:44

det måste nog hända någon gång kan jag tänka mig...mitt förtroende för dig är i alla fall orubbat...när vi åkte hem från Sharm i dec så jag gjorde jag nåt som jag aldrig gjort förrut..jag råkade stöta till min grannes glas så han fick sitt ölglas i knät..men som tur var så kom det mesta på mig...

http://glitteroga.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

13 januari 2010 12:59

Hahha jamen Helga till sist är man inte mer än människa om än perfekt ...skratt Mjöldammig herre ny upplevelse för honom kanske. Men ok det var ju tur det inte var hett kaffe. Familjejuvelerna kunde ju fått sig en törn,skratt

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

13 januari 2010 16:09

För de flesta är det nog ingen stor grej med ett par bullar i knät =), som du sa - hett kaffe hade kanske varit en annan sak.
Små misstag göra alla ibland.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

13 januari 2010 18:02

Första gången jag flög hällde jag en öl i knät på min jeansbeklädde granne. Han uppskattade inte det....

http://wessand.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

13 januari 2010 18:45

Inte förstör några tappade bullar och en mjölig herre min bild av dig som den perfekta flygvärdinnan inte, det ska betydligt mer till för det ;)
Du är ju inte bara flygvärdinna, du är ju människa också *fniss*

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

13 januari 2010 20:27

Det var verkligen tur att det inte var nåt blött :)
Men alla är vi mänskliga, sånt händer hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
hannele

hannele

13 januari 2010 23:33

Ett bröd har väl ingen dött :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Helga

Helga

14 januari 2010 08:58

Britten; Skönt att höra att du också kan ;)

Filifjonkan; Oj, oj, oj tänk om jag gjort det - familjejuvelerna... :) Skrattar...

Kimmie; Tur att du ser så på saken ;)

Åsa; Nej, det var väl inte så populärt kan jag tänka ;)

Nena; Hahaha... skönt att höra :)

Sussi; Ska försöka skärpa mig ett tag nu ;)

Hannele; Nä... han dog inte som tur var ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
tussegumman

tussegumman

14 januari 2010 10:35

Ja sådant kan hända den bästa. Du är ju inte mer än människa. Ha det gott/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
Helga

Helga

14 januari 2010 14:01

Tussegumman; Skönt att alla mina bloggvänner är så snälla :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards