Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Maräng- och hallonglasstårta...

Av Helga - 29 december 2009 09:30


Ungdomarna håller igång och tränar även under julen. Både lagträningar och för sonens del även på gymmet. Själv har jag "steppat upp" genom att räkna steg igen - 10.000 steg per dag vill jag minst komma upp i. Annars är det ju som bekant väldans lätt att bli en soffpotatis när man är ledig...


Efterrätten som jag gör till nyår verkar bli läcker. Det är en hallonglass som ligger mellan två hemmagjorda marängbottnar. Jag ska garnera med hallon och choklad inför serveringen. Jag gör två glasstårtor och de kan förberedas - det gillar jag... Bilder kommer en annan dag.


Vi såg "Luftslottet som sprängdes" på bio igår. Så himlans bra var den så jag helt glömde bort att jag satt där i stolen i 2 timmar och 27 minuter. Vi gick på den andra föreställningen av tre i vår salong och fy vad grisigt det var överallt i rummet. Popcorn, läskburkar och godispapper överallt. Inget vidare vuxet beteende - nästan alla som såg filmen var över 35 år gamla.


tulpaner o ljusfat  


 
 
Åsa

Åsa

29 december 2009 10:22

Visst är det konstigt att folk inte klarar av att bära ut sina grejer igen. Samma i naturen när folk haft picnic. Och ofta vuxna. Helt sanslöst.
Men filmen är bra! =)

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

29 december 2009 10:43

Den ska vi också komma iväg och se, blir nog inte förrän helgen efter man börjat jobba igen. Kul att du gillade den.
Visst är det äckligt att folk bara slänger sitt skräp på golvet.

http://kimmetid.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

29 december 2009 12:06

Låter som en smarrig efterrätt. Recept?

Såg precis två:an av dom där tre filmerna. Nu väntar jag på att Luftslottet ska komma på dvd. För fy 17 vad bra dom är.

http://undercover.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

29 december 2009 15:56

Låter väldans gott den där efterrätten.

Ja man kan ju undra varför vuxna människor uppför sig så när de är på bio.
Det är ju inte så svårt att ta med sig skräpet efter att man sett klart filmen.

Att sitta så länge utan att tänka på det ger ju helt klart ett gott betyg till filmen.
Kul!

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

29 december 2009 18:48

Åsa; Rätt så ofräscht faktsikt. Man kan ju undra hur det ser ut hemma hos folk?

Kimmie; jag kan rekommenadera filmen... Folk är lite så ibland ombord på flygplanen också - men inte fullt så här grisiga.

UnderCover; Det kan jag lägga ut sedan.
Då har du en bra film att se fram emot...

Nena; Ja, ibland skruvar man på sig och undrar när det ska sluta men inte den här gången...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Hannele

Hannele

29 december 2009 23:35

Många biografer är dåliga på papperskorgar, men visst är det märkligt med folk, som bara släpper ner skräpet. Det har jag aldrig förstått. (Sonen hittar inte sitt körkort och tror att han tappade det mellan alla extrabyten, det var ganska rörigt, med byte av plan hit och dit..)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Helga

Helga

30 december 2009 10:56

Hannele; Ja, det var även överfullt i papperskorgarna på bion, men ändå...

Vet sonen om han tappade körkortet på Arlanda? Bagport heter företaget som handhar hittegods på Arlanda. På de andra flygplatserna vet jag inte... kolla hemsidorna. Hoppas det kommer tillrätta snart.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Hannele

Hannele

30 december 2009 11:32

på Bromma, man skulle ju byta flera gånger, plan ändrades hela tiden och man skulle visa leg varje gång.. bära sina väskor hit o dit. Is på vingarna, plan som stått 30 dagar, väldigt rörigt den dagen..

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards