Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Ingen jul utan struvor...

Av Helga - 28 december 2009 13:33


Vi var hemma hos mamma och pappa och åt smörgåstårta tillsammans med mina systrar och syskonbarn igår. Vi var återigen en hel hoper med folk...


Till kaffet bjöds det på diverse kakor men som traditionen bjuder serverade mamma också struvor med grädde och hjortronsylt. Det är så gott och det blir ingen riktig jul utan struvorna...


  


Idag har jag samlat ihop alla våra kassar med förpackningar, tidningar och petflaskor och tömt dem. Jag har handlat mat och börjat göra i ordning en efterrätt som vi ska bidra med på nyårsaftonsmiddagen.


Ikväll blir det nog bio...

 
 
-Nena-

-Nena-

28 december 2009 14:23

Tror aldrig jag ätit struvor faktiskt. Bara sett dem, borde kanske smaka.

Mys med bio. Ha det så bra!

http://nena.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

28 december 2009 14:34

I UnderCoverland blir det ingen jul utan rullrån...

http://undercover.bloggagratis.se

 
Hanneles julparadis

Hanneles julparadis

28 december 2009 15:13

Vi har också en del gamla rätter och godsaker, men det blir inte allt till alla jular, försöker göra något i alla fall. Nu mellandagar är mysigt att göra lite sånt, allt behöver inte bli färdigt FÖRE jul. (Sonens väska kom hem med taxi idag, skönt. Datorn hade han som handbagage, med det är ju alltid saker i väskor, som man inte vill bli av med).

http://hannelesjul.blogspot.com

 
britten sa..

britten sa..

28 december 2009 15:44

Struvor va gott..brukade mamma också göra förr..vilak fina fynd ni gjprt på rean..själv fyndade jag en kofta i dag.....god fortsättning min vän

http://glitteroga.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

28 december 2009 16:02

Oj, det var många år sedan. Min mormor brukade göra Struvor. Minns att jag gillade det då.

http://kimmetid.blogspot.com

 
Frejda

Frejda

28 december 2009 16:06

Struvor är jättegott! Jag har faktiskt ett struvjärn, men har inte gett mig på att använda det än.

http://frejdastorp.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

28 december 2009 18:37

Jag trodde jag var ensam om att vilja ha (behöva) struvor på jul! Fast jag äter dom som dom är. Har hittat EN affär här omkring som säljer såna. Testade att göra själv ett år men det gick väl sådär. =) Mormor kunde.

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

28 december 2009 19:34

Så ni gör också så att ni delar upp görat till nyår! Det är jättepraktiskt. Det blir lite för jobbigt att göra allt för mig så jag har portionerat ut diverse saker :-)

Vad kul med bio. Vad blev det för film?

Ha en trevlig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

28 december 2009 22:34

Nena; de finns att köpa så slipper du göra egna...

UnderCover; det låter också gott!

Hannele; Bra att väskan kom tillrätta! Smart att ta det lugnt och laga till fler ätbara saker i mellandagarna.

Britten; Nu köper mamma sina, men hon gjorde egna förr. Gott är det i vilket fall. kul att du hittade en kofta...

Kimmie; Kanske en kunskap den äldre generationen kunde. Jag har inte testat att göra egna.

Frejda; Jag har inte vågat testa heller...

Åsa; Visst är de goda... Mamma köper sina nu, men har gjort egna förr. Lite knöligt är det nog...

Sussi; Ja, det blir så mycket rligare då. Förra året gjorde vi huvudrätten så nu blir det bara efterrätten. Vi såg Luftslottet som sprängdes...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards