Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2009

Av Helga - 4 november 2009 23:19


Nu ska det bli skönt att krypa ned under täcket i min hotellsäng och drömma om snön som yrde på en av de flygplatser som vi landade på idag. Mer om snöovädret här.


Vi har haft en dag med mycket resenärer på alla flighter... det känns bra!! På den första tur- och returflygningen hade vi dock mycket kort flygtid så det var i de allra sista minuterna, innan vi måste sätta oss, som vi fick samla skräp och kontrollera att allt var säkrat inför landningen. I sådana stressade lägen gäller det att ha simultankapacitet så inte kavajen kommer på ut och in, stövlarna kommer på felvända eller halsduken hamnar runt huvudet istället för runt halsen när man byter om inför touch-down Obestämd


Res-bloggen

Av Helga - 4 november 2009 08:21


På förädrarmötet igår på dotterns skola var det en hel del information om gymnasievalet. Det finns så oändligt mycket mer att välja på idag så jag kan förstå om de stackars niorna är helt förvirrade. Dottern vet iallafall vilken linje hon vill gå så nu är det bara ett val mellan skolorna egentligen.


Vi kom också in på en framtida skolresa så nu ska det säljas kakor för att tjäna in pengar till klasskassan. Till helgen har också ett gäng ur klassen ( bl a min dotter) organiserat ett disco för yngre skolbarn där de ska ta inträde och sälja läsk, chips och godis. De är rätt härliga i den här klassen... De reser mycket (i Sverige) genom sin idrott så de vill inte resa så långt på skolresan utan känner att det viktigaste är att de kan umgås med varandra - kanske på en lägergård.


Idag ska jag iväg och flyga igen och det blir lite hit och lite dit och slutligen hamnar jag på ett hotell till natten.


Res-bloggen


moln hjärta  

Av Helga - 3 november 2009 14:27


Jag är på hemväg och ska sno ihop en middag till familjen och gå på föräldrarmöte ikväll...


På destinationen, som vi flög till idag, regnade det så kraftigt så att flygplatsen fick stängas en stund så att vattnet fick tid att rinna undan från startbanan. Som tur var blev vi inte så sena ändå och landade på tid igen på Arlanda. Vi hade säkert tjugo passagerare som skulle resa vidare ut från Arlanda efteråt så det var skönt att vi kom på tid så alla hann med sina anslutningar.


Här hade du kunnat passa på att fynda...


res-bloggen


Fyrisån vid Västgötaspången  

Ännu en bild från Fyrisån...

Av Helga - 3 november 2009 06:00


Jag flyger västerut idag...


Av Helga - 2 november 2009 14:23


Jag har lyssnat och lyssnat och lyssnat på Amanda Jenssens nya skiva Happyland och nu kommer omdömet...


... Skivan är himlans bra... värd 5 hjärtan av 5 möjliga - minst...


Den andra bloggen


Hjärta  

Hjärta  

Hjärta  

Hjärta  

Hjärta  


Av Helga - 2 november 2009 09:15


Vi har bestämt oss!! Det blir vaccinering i den här familjen...


I fredags hade en privatklinik annons i lokaltidningen om att barnfamiljer med barn upp till 18 år kunde vaccinera sig i helgen. Vi åkte dit på söndagen, men då hade vaccinet, typiskt nog, tagit slut. Vi får hoppas de får en ny laddning snart så vi kan få lite svinmotstånd... Vi känner några som troligen haft svininfluensan och det verkar inte kul.


Igår kväll började jag se filmen "Djävulen bär Prada" på TV. Jag orkade inte stanna uppe för att se slutet så jag spelade in avslutningen. Så idag på morgonen har jag börjat dagen med att se slutet på filmen. Ganska mysigt faktiskt. Dottern sover ännu... hon har sovmorgon. Scchh.....


När dottern vaknat ska jag spela igenom Amanda Jenssens nya skiva Happyland. Jag gillar hennes röst så det ska bli spännande att höra...



Resa i Sverige-bloggen


Fyrisån vid Västgötaspången  

Hösten är vacker i Uppsala...

Av Helga - 1 november 2009 19:00


Det har varit en helg med ett digert program... så digert så att jag var "tvungen" att ta en liten bloggpaus...


Vi har haft gäster både på lördagen och söndagen och det innebär ju en del förarbete med handling, bakning, matlagning och städning. Roligt har det varit, men imorgon är det vardag igen och då är det min dag. Jag bestämmer vad jag vill göra och det känns ganska skönt.


På lördagen var vi egentligen bortbjudna, men tyvärr blev värdfolket sjuka. Jag tyckte det var synd att det inte blev något kalas så jag bjöd hem en familj, som också skulle dit, istället. Den här familjen är nog våra allra bästa vänner. Vi umgås ofta och när det är fest kommer t o m ungdomarna och deras fina hund hit. Igår hittade vovven min gottepåse, med solrosfrön och nötter, som jag hade lämnat kvar i arbetsväskan. Han hann glufsa i sig en hel del innan han blev upptäckt Glad


Senare gosade han ner sig i vår dotters saccosäck och låg där och sov resten av kvällen...


Idag gick vi till kyrkogården och tände ljus på min farmor och farfars grav och på makens familjegrav. Det var så fint och högtidligt att gå där tillsammans hela familjen och tänka på våra bortgångna släktingar.


res-bloggen


fafner nära  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards