Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Bild; Detta blir årets adventsbricka...

Av Helga - 19 november 2009 08:30


Det tråkigaste jag vet är att städa...


När jag bara är ledig två dagar försöker jag undvika det trista och göra roligare saker istället. Fixa ärenden, baka, promenera eller bara softa. Igår åkte jag till optikern och hämtade ut nya linser till sonen. Jag köpte även lite smått till årets adventsarrangemang. I år blir det fyra blockljus med nummer på och kanelstänger runt omkring på fatet.  De här blockljusen köpte jag på Household i Uppsala. Framför brickan ligger ett adventsljus som är numrerat 1-24 som ska stå på köksbordet.


Detta ska bli årets adventsbricka  


Igår var det något som läckte i tvättstugan - flera träningsoveraller som ligger nära golvet i en näthylla blev väldans blöta. Nu provtvättar jag och springer upp och ner och kollar hela tiden var det kan vara ett läckage. Så verkar mitt inlägg ovanligt flåsigt så vet du varför Tungan ute

 
 
Kommandoran

Kommandoran

19 november 2009 11:43

Åh, snart får vi börja...julpynta! Skulle vilja börja idag, men tänker för mycket på vad andra ska tänka. Dumt.

Har köpt boken Ernsts jul förresten, och du vilka smarriga recept! Rekommenderas (oavsett vad man tycker om Ernst...)

http://kommandoran.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

19 november 2009 12:30

Vilka fina ljus, det blir sälert jättefint.

Hoppas inte din tvättmaskin är söder.

http://nena.bloggagratis.se

 
britten

britten

19 november 2009 14:56

oj så duktig du varit, både lusse och stakar.....vet inte rikigt hur min stake ska se ut i år...hade en zink kruka i fjol med stora ljus i .....men visst vill man förnya sig ....hhmm ? jag får nog fundera på det....ha det bäst

http://glitteroga.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

19 november 2009 19:19

Det där blir fint *nickar gillande*

http://undercover.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

19 november 2009 19:36

Vad läckert! Kul att det var siffror på ljusen. Vi ska ner på stan och julklappshandla snart. Det får nog bli ett besök på Household. Det var länge sen nu

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

19 november 2009 20:41

Vilka härliga ljus! Hittade du läckan?

http://kimmetid.blogspot.com

 
fashionhaggan

fashionhaggan

20 november 2009 06:11

det blir fint det där, jag får ta tag i adventsstöke när jag kommer hem

http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

 
helga

helga

20 november 2009 08:09

Kommandoran; Det är mysigt med julpynt men jag kör bara advent light först och julpynt närmare jul. Jag tycker iaf att man ska göra som man själv känner!!! Bra tips med Ernst Jul... jag är ju liite trött på honom, men i boform kanske det kan vara OK ;)

Nena; Tack, tack! Tvättmaskinen var hel - har tvättat två maskiner och inget läckage.

Britten; Det är kul att fixa inför advent.

UnderCover; Tack ;)

Sussi; Ja, gå dit - där finns alltid fina saker...

Kimmie; Ja, de var roliga! Inget läckage hittat ännu. Nu har jag röjt tvättstugan på prylar så vi kan se var det ev läcker.

Fashionhaggan; Det hinner du då... Jag håller bara på lite före för att jag gillar det...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

21 november 2009 19:30

Bara en vecka kvar, jag har bytt lite gardiner..
(Yngste sonen gjorde sån där flygvärdinne-grej, gick ner ett par kilo på en vecka för att komma ner i viktklass i judo och slippa de riktigt bamsiga killarna... Han klarade vägningen med 2 hg tillgodo, men lite grinig började han bli av svältet i slutet :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

22 november 2009 20:10

Hannele; Det ska bli mysigt med adventsmys... Du får väl göda sonen sedan när han har tävlat klart så han inte blir så grinig ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards