Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2009

Av Helga - 30 augusti 2009 17:16


Jag sitter på ett hotellrum och läser i expressen att Mats Sundin gått sta och gift sig...


För länge sedan skrev jag här i bloggen om att vi har sommarstuga inte så långt från Suddens sommarhus, men aldrig på alla år som vi haft stället har vi sett hockeystjärnan på nära håll.


I somras hade dottern två kompisar på besök över en helg och vi tog en promenad bort till grannbyn för att gå på loppis. Vem tror ni vi mötte på hemvägen??? Mats Sundin...


Ni skulle sett tjejernas miner när de insåg vem som just hejat på dem :)



Resa i Sverige-bloggen

Av Helga - 29 augusti 2009 15:01


Jag ringde hem från tåget och fick ett glatt besked...


Maken och svärmor, som varit ute i skogen idag, hade hittat hela 35 (!!) liter kantareller. Det är bara att åka hem, kavla upp ärmarna, plocka fram pensel och kniv och hjälpa till med rensningen...


www.resaisverigehelga.wordpress.com


Tillägg kl. 17.15; Här kommer bildbevis...


Av Helga - 28 augusti 2009 18:05


Hemma igen från ett land långt bort... lite trött i ögat är jag, men nu blir det myspys. Eller "Nu blir det fredagsmys" som de sjunger i reklamen...


Maken är på en tillställning med sina arbetskamrater och dottern är på ett träningsläger över helgen. Sonen och jag ska ha en skön kväll med lite gott att äta och TV-häng. Perfekt uppladdning inför ännu en tidig start imorgon bitti...


Ha en skön kväll!


www.resaisverigehelga.wordpress.com


Av Helga - 28 augusti 2009 06:42


Jag är ute på en lång flygtur idag...


På tal om att flyga så såg vi en flyttfågel som flög åt fel håll igår, alldeles ensam. Undrar om han fått fel på GPS:en?


www.resaisverigehelga.wordpress.com

Av Helga - 27 augusti 2009 07:58


I TV-rummet är nu fullt av olika verktyg och möbeldelar... sonen håller på att skruva ihop två CD-hyllor som vi köpt på ett stort svenskt möbelvaruhus. Det blev inte riktigt klart igår kväll, men idag får han nog hyllorna klara. Nästa inredningsprojekt är att köpa en ny fåtölj - vi letar vidare...


Har du tänkt på en sak?


Nya IKEA-katalogen har krympt. Undrar om priserna också krympt eller om de tvärtom ökat? Hur som helst har Uppsalas IKEA-varuhus blivit mycket större...


Nej, nu säger jag Tack och hej, leverpastej! Hade dottern varit här hade hon svarat Tack och hej, räkost!


www.resaisverigehelga.wordpress.com


Ännu blommar det vackert...

Av Helga - 26 augusti 2009 08:24


Igår var en underbar dag att vara ledig på. Jag satt ute på altanen en bra stund och njöt av sensommaren och det blev en skogspromenad också. Självklart hade jag en plastpåse i fickan "ifallatt" det bara skulle råka stå lite svamp längs med min väg. Och, tänk det gjorde det... Det blev svampsås till fläskschnitzeln på kvällen. Kantareller, Karl-Johan och trattkantareller... Är inte trattisarna tidiga?


Mina föräldrar har varit på turné... igår kom de hem efter två veckor på västkusten och på Gotland. Idag kommer de hit på lunch så vi får prata ikapp lite. Jag är tacksam för att mina föräldrar är så pigga!!!


För ett tag sedan råkade vi säga till svärmor att alla våra paraplyer antingen försvunnit eller gått sönder på senaste tiden. Hon sa att hon hade några fina paraplyer som var oanvända. Vi fick två och så i fredags när vi skulle ut i regnet tog vi med de nya paraplyerna. De var jättefina och färggranna och när maken fällde upp sitt fick jag mig ett gott skratt.


Det stod, SOMMAR 89, med stor text på dem ;)


Om du inte redan hört det så bloggar jag även för företaget www.resaisverige.se Kika in i min helt nya blogg; www.resaisverigehelga.wordpress.com





Av Helga - 25 augusti 2009 08:04


Det blev en så pass sen landning igår från den grekiska övärlden att jag i stort sett bara kraschlandade i soffan på kvällen. Några telefonsamtal blev det dock till syrrorna (jag har 3). Vi ska träffas snart vid släktgården i Hälsingland och nu ska planerna smidas för vem som kan åka med vem och lite sånt...


***************************


I söndags, när våra vänner var hos oss vid stugan, flög det förbi ett mindre flygplan och självklart frågar man mig som är i flygbranschen;


- Vad är det där för flygplan?


Jag som bara känner igen ett fåtal flygplanstyper säger på skoj;


- Det är en spitfire.


- Nej, men det där är ju en dubbeldäckare.


- Ja, men då är det väl en spitspit-firefire...


Hm... väl låga skämt i vår bekantskapskrets.


www.resaisverigehelga.wordpress.com


De här fina plommonen fick jag av grannarna... Bäst att äta dem på mina lediga dagar. Du vet plommon, magen och tryckkabinen går inte riktigt ihop. Resultatet kan bli PRUTTAR...



Av Helga - 23 augusti 2009 19:12


En helg vid stugan är aldrig fel. I lördags när vi kom ut regnade det rejält så då blev det till att krypa in och läsa.  När regnet lugnade ner sig lite gick vi en sväng i skogen och hittade ca två liter kantareller. Till kvällen sken det upp så pass så att vi kunde sitta ute och äta...


Idag har vi haft besök av våra vänner som kom till oss sjövägen. De bor nära oss hemma och har stuga inte så långt ifrån oss på landet. Lunch, fika och snickelisnack blev det! I fredags var vi förresten bjudna hem till dem på färska räkor bl a. Himlans kul med goda vänner!!!


Imorgon blir det en liten flygsväng till grekiska övärlden. Det ska bli spännande att se vad den dagen har att bjuda på. Häng med här i min blogg så får du veta mer om det ;)


www.resaisverigehelga.wordpress.com


Jag längtar redan lite tills nästa sommar även om det är underbart nu också...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards