Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2009

Av Helga - 12 augusti 2009 08:26

Härom dagen hade jag en "stor" tennisspelare med ombord och han hade hela familjen med sig också... Tennisspelaren är inte bara stor till växten utan även stor i sitt spel ;)


När de kom ombord undrade de högst ödmjukt om vi kunde hjälpa dem eftersom de fått sina sittplatser  helt utspridda i planet. Ett av barnen var bara fyra år så självklart måste vi hjälpa till. Efter diverse trixande hade vi dem någorlunda samlade. Tre av dem på en rad och två på en annan.


Två yngre killar var mycket hjälpsamma och gick med på att dela upp sig och det belönades med gratis förtäring under flygningen...



Nu till något helt annat;


I försomras fick jag en förfrågan om jag skulle vilja blogga på en företagssida. Det är ett företag som är under uppstart som heter Resa i Sverige www.resaisverige.se . De håller på att bygga upp sin hemsida nu och ska ha premiär den 1 september.


Jag funderade länge på om jag ville flytta min blogg dit, men när jag fick löfte om att jag fortfarande kunde blogga som vanligt här på min egen sida så bestämde jag mig för att försöka och jag får fortfarande vara anonym även där. Jag har precis börjat skriva där idag och jag skulle bli glad om du ville titta in och se hur jag har det på www.resaisverigehelga.wordpress.com . Du hittar även min nya blogg överst i min länklista.


Detta gör att min twitterblogg kommer att få vila ett tag framöver.


Rösta gärna här


Av Helga - 11 augusti 2009 08:59


Jag börjar långsamt inse att jag bor här i huset...


Jag har en toalett, en dusch och en diskmaskin. Inget av dessa finesser finns ute vid stugan i Roslagen.


Du har säkert läst om den här videon eller kanske har du redan sett den. Jag måste ju ändå bara ha med den här söta flygvideon på min blogg.



Rösta gärna på mig i bloggregistret



Av Helga - 10 augusti 2009 19:12


Idag fick jag en snabb skjuts in i verkligheten igen... Mobilalarmet ringde klockan 03.10 och strax före klockan fem var jag på jobbet. Vi flög hela dagen och fraktade folk till och från Medelhavet.


Det är nyttigt att vara ute och flyga lite privat också ibland (som jag nyligen gjort) för att se vad som uppskattas och inte uppskattas av passagerarna. Det kan vara ett litet samtal, en blick eller ett leende som jag tycker man ska ge så ofta man kan.


När vi flög var den ena besättningen inte alltför kul och den andra jättetrevlig. Lustigt hur olika det kan vara.


Rösta gärna här


Ännu en bild från Kefalonia...

Av Helga - 9 augusti 2009 16:59


Så fantastiskt skönt vi har haft det på resan...


Vi har varit på ön Kefalonia i Grekland och vi bodde på en mindre ort som heter Lassi. Det blev en avkopplande och härlig vecka med många salta bad. Vattnet kring Lassi var kristallklart och det var fin sand på stränderna. En dag åkte vi på en båtutflykt och fick se flera andra öar, bl a Meganissi och Lefkas. Vi har umgåtts, spelat spel och läst böcker utan några tider att passa. Jo, det är klart när vi skulle åka med bussen tillbaka till flygplatsen behövde vi passa tiden förstås...


Nu kastas jag brutalt tillbaka i verkligenheten direkt och imorgon ska jag stiga upp urtidigt och göra en insats för flygbolaget igen. Det kommer att bli kul det också - var så säker.


Rösta här


Den här stranden låg alldeles nedanför vårt hotell och där kunde man oftast vara ostörd...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards