Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Låga skämt...

Av Helga - 25 augusti 2009 08:04


Det blev en så pass sen landning igår från den grekiska övärlden att jag i stort sett bara kraschlandade i soffan på kvällen. Några telefonsamtal blev det dock till syrrorna (jag har 3). Vi ska träffas snart vid släktgården i Hälsingland och nu ska planerna smidas för vem som kan åka med vem och lite sånt...


***************************


I söndags, när våra vänner var hos oss vid stugan, flög det förbi ett mindre flygplan och självklart frågar man mig som är i flygbranschen;


- Vad är det där för flygplan?


Jag som bara känner igen ett fåtal flygplanstyper säger på skoj;


- Det är en spitfire.


- Nej, men det där är ju en dubbeldäckare.


- Ja, men då är det väl en spitspit-firefire...


Hm... väl låga skämt i vår bekantskapskrets.


www.resaisverigehelga.wordpress.com


De här fina plommonen fick jag av grannarna... Bäst att äta dem på mina lediga dagar. Du vet plommon, magen och tryckkabinen går inte riktigt ihop. Resultatet kan bli PRUTTAR...



 
 
Hannele på ön Hisingen

Hannele på ön Hisingen

25 augusti 2009 08:35

Äter man inte socker, kan man äta hur mycket plommon som helst, även kål.. Trodde flygvärdinnor kunde flygplanstyper.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

25 augusti 2009 08:55

Pruttande i kabinen är nog inte att rekommendera men det är väldigt gott med plommon.

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

25 augusti 2009 10:17

*fniss* Vad duktig du är på flygplanstyper.

Plommonen ser såååå goda ut.
Prutt i kabinen är kanske inte så bra nej :)

http://nena.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

25 augusti 2009 12:12

Nämen Helga! Jag trodde du var expert på flygplansmodeller :-) Jag hade gjort som du och käkat plommonen på hemmadagar. Nä, det är väl inte så trevligt att gå och släppa väder uppe i det blå, man får ju tänka på omgivningen :-) KRAM!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

25 augusti 2009 12:25

haha, det är rätt. Man måste ju svara på frågorna man får. =)

http://wessand.blogg.se

 
britten

britten

25 augusti 2009 18:41

ha ha ...uppdaterad.....du va gott med plommon...nu blev jag så sugen på plommon så jag måste spring ner på lidl.såg att dom hade där.....

http://pyrobritt.blogg.se

 
Sussi

Sussi

25 augusti 2009 19:23

Det är lite olycklig höjd på din rumpa i flygplanet så jag tror dina passagerare uppskattar att du tar plommonen på dina lediga dagar hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

25 augusti 2009 19:58

Bra chansning iallafall! ;-)
Jag kan äta hur mycket plommon som helst!!! Jag har en skitbra mage! :)

http://singo.bloggagratis.se

 
helga

helga

26 augusti 2009 08:40

Hannele; Bra tips från dig som vanligt! Den här flygvärdinnan känner på sin höjd igen sina egna flygplanstyper ;)

Kimmie; Kanske inte så populärt...

Nena; Jag lovar dyrt o heligt att inte äta plommon på mina arbetsdagar...

Pisan; Jag får väl hålla mig då...

Åsa; Jag tyckte också det...

Britten; Hoppas du hade en mysig weekendresa... Visst är det gott med plommon.

Sussi; Hahaha - olycklig höjd...

Singo; Skitbra var ordet :)

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards