Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Regn, snickelisnack, räkor och grekiska öar...

Av Helga - 23 augusti 2009 19:12


En helg vid stugan är aldrig fel. I lördags när vi kom ut regnade det rejält så då blev det till att krypa in och läsa.  När regnet lugnade ner sig lite gick vi en sväng i skogen och hittade ca två liter kantareller. Till kvällen sken det upp så pass så att vi kunde sitta ute och äta...


Idag har vi haft besök av våra vänner som kom till oss sjövägen. De bor nära oss hemma och har stuga inte så långt ifrån oss på landet. Lunch, fika och snickelisnack blev det! I fredags var vi förresten bjudna hem till dem på färska räkor bl a. Himlans kul med goda vänner!!!


Imorgon blir det en liten flygsväng till grekiska övärlden. Det ska bli spännande att se vad den dagen har att bjuda på. Häng med här i min blogg så får du veta mer om det ;)


www.resaisverigehelga.wordpress.com


Jag längtar redan lite tills nästa sommar även om det är underbart nu också...

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

23 augusti 2009 20:13

Är just hemkommen från den egna stugan och längtar redan tillbaka. Ibland (under mina bättre dagar) tänker jag på att det är ett himmelskt privilegium att få ha ett dylikt ställe att få komma till och bara vara. Vilken tur vi har :)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

23 augusti 2009 21:21

Samma här. Längtar efter nästa sommar. =)

http://wessand.blogg.se

 
Hannele på ön Hisingen

Hannele på ön Hisingen

24 augusti 2009 08:36

vi har också suttit i vår stuga och myst och kunnat äta alla måltider ute, inte fel.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

24 augusti 2009 09:16

Låter som om ni haft en fin helg! Visst är det lite tungt att sommaren är på väg bort - men vi får njuta så länge det går.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

24 augusti 2009 09:18

Så härligt du har det som får komma iväg utomlands då och då..
Visserligen är du inte där nån längre tid men ändå.. Hur avundsjuk som helst!!! :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

24 augusti 2009 20:11

Låter som den perfekta helgen!
Lite regn kan också var mysig speciellt om det sedan spricker upp och blir fint.

http://nena.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

24 augusti 2009 20:15

Jag tycker vi ska KRÄVA mer sommar! Mera SOL! Mera Grekland och Frankrike!

http://singo.bloggagratis.se

 
evans

evans

24 augusti 2009 22:14

Håller med föregående talare (sussi)! Blir också lite avundsjuk :) Vad härligt att få komma till värmen för en stund! Skulle absolut inte ha något emot det. Jag vet! Du tar mina lektioner, så tar jag din greklandsflygning ;)

http://evans.blogg.se

 
helga

helga

25 augusti 2009 08:19

Ann-Louise; Visst är det fantastiskt!

Åsa; Det är lite för korta somrar i Sverige...

Hannele; Det låter underbart!

Kimmie; Det är så sant - njut av nuet...

Sussi; Det är verkligen inte så mycket nu för tiden. Vi såg iaf lite fint vid start o landning igår...

Nena; Jag håller med om att regn kan vara mysigt om man ser slutet på det och får komma ut senare.

Singo; Jaaaa!!!

Evans; Åh, hur skulle det gå??

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards