Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

Kefalonia, Grekland...

Av Helga - 2 juli 2009 10:33


Det finns frestelser och det finns frestelser... vissa är inga problem att motstå.


Som förut då vi hade dajmkakor ombord. De var alldeles för söta, det räckte med att smaka på en hörna och sedan tog jag inga fler. Men så kom de goda chocolate chip cookisarna. Aj, aj, aj - igår smakade jag på en... nu kommer jag att få hålla fingrarna i styr för att inte äta upp varenda cookie som finns inom räckhåll och därmed svälla så fantastiskt på bredden så att jag inte kommer i uniformen.


Idag kom biljetten till vår charterresa som kommer att bli av i slutet av min semester. Oooh, vad jag ser fram emot den... Kefalonia, Grekland - here we come...


Bloggregistret


Twitterbloggen www.my-precious-mind.blogspot.com


Jag älskar fönster - kallas det fönstertittarsjukan?

 
 
Hannele

Hannele

2 juli 2009 10:44

i Grekland har jag aldrig varit, men min mor trivs där.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 juli 2009 10:58

hej Helga oh kakor det är mums men förödande för kläderna fniss Handbojor på dig då! Så det skall bli Grekland för er senare så härligt då.
Såg du hade mycket odlingar så mumsigt med färskpotatisen och nyklippt dill det är kalasmat om sommaren!Fönster är en hel vetenskap finns många vackra det du visar är ju härligt men gamla fina ladufönster med pyttesmå rutor inlagda och snickarglädje runt ojoj... ha det så bra i värmen

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

2 juli 2009 11:37

Ja vissa saker kan man låta bli, värre är det med andra :)

Förstår att ni ser fram emot resan.

http://nena.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

2 juli 2009 12:29

Va skönt med en semester resa tillsammans med familjen...cu reser ju "på semester" hela dagarna annras utan dem...glada människor som skall på resa, nu får du bli en av dem, för du kan väl låta bli att arbeta när du kommer ombord.
Vi bilar, hmmm...ner mot Italien, Sweitz nästa torsdag...stannar borta i 14 dagar, skall bo i Lugano i en vecka. Vi får med oss en av ungarna detta år, Lina och hennes Danne, men de flyger till Milano och tågar sen till oss i Lugano.
Ha det gott och ät inte för mycket kakor...kramen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Singo

Singo

2 juli 2009 18:34

Åhhh.... Grekland! Måste dit nån gång! Det har blivit Turkiet och Egypten sista åren eftersom det är billigare att åka dit.

Fönstertittarsjukan låter ju som en skön sjukdom, liksom Danssjukan...

http://singo.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

2 juli 2009 19:46

TACK VÄNNEN :D

http://tomten.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

2 juli 2009 21:31

Eller åxå så tokäter du dej less på dom... Å du! Det finns dom som inte gör annat än uniformer hela dagarna ;o)

Jag har åxå en släng av fönstertittarsjukan kombinerat med nå'n sorts dörrdito.

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

2 juli 2009 22:13

Hannele; Reser hon dit ofta?

Filifjonkan; Ska försöka behärska mig med kakorna ;)

Nena; Ja, det ska bli skönt!

Kicki; er resa låter ju också alldeles underbar!! Jag lovar att hålla igen med kakorna...

Singo; Danssjukan hade jag inte hört om förut - låter nästan lite spännande...

Micke; Jättekul att du fått jobbet!

UnderCover; Kan nog inte ledsna på de däringa kakorna tyvärr... Dörrdito har jag med!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

2 juli 2009 23:18

Gud så härligt med en utlandssemester!! Nåt sånt blir det inte för oss, hur mycket jag än skulle vilja! I år blir det Halmstad och renovering istället :-)

Sov så gott

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

3 juli 2009 10:04

Sussi; Det är inte så illa det heller!!

http://helga1.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

3 juli 2009 12:13

Hoppas att ni får det jättehärligt på er resa!

http://millis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards