Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2009

Av Helga - 24 mars 2009 10:36


Jag måste ju jobba också... flyger upp och ner och hit och dit några gånger idag...


Igår kväll var jag och dottern på en mycket spännande match. Det är stadens damlag som kvalar till elitserien. Matchen avgjordes till vår fördel i sista sekunden. Härligt! Däremot blev jag ju så pigg efter det att det var svårt att somna sedan.


Rösta gärna

Av Helga - 23 mars 2009 09:12


Jag skulle ju göra minipajer igår, men blev det några? Nej...


- Varför det då?


Jag hade slut på små aluminiumformar hemma och gick till vår ICA-butik. Där var de också slut... Vad trött man blir... Jag gjorde i ordning pajdegen och köpte formar senare i en affär nära mina föräldrars hus.


Idag ska jag till stan och fixa lite av varje och sedan ska pajerna göras (till slut).


Eftersom jag längtar ut till landet kommer här några bilder från mars-08...


Rösta gärna här


Obs! Huset på bilden är inte vårt... Vi har en lite mindre stuga...

Vi köpte stugan 1992 och det har varit ett perfekt ställe att njuta av tillsammans med familj och vänner sedan dess...


Av Helga - 22 mars 2009 21:01


Maken kom hem och luktade rök, men han hade inte tjuvrökt.


Det hade blåste ner en otroligt stor mängd grenar och kvistar på landet och han fick mycket att göra med att släpa stort och smått till en hög där vi kan elda senare i vår. Småkvistar samlade han i en bränntunna  och eldade upp det redan idag - därav röklukten. Han hann vara med hos mina föräldrar en liten stund också och tog sig några våfflor med grädde, hjortronsylt och glass... precis som vi andra gjort tidigare. Mums!


Dottern kom hem väldigt trött... Hon har övernattat hos en kompis och de var flera stycken som sov kvar. De såg på filmer under natten - jag tror inte de sov mer än några få timmar. Det blev en tidig kväll för henne - det gäller ju att orka med skolveckan som kommer.


Jag fyller 25 år snart! Ja inte 25 levnadsår då... En fin present får jag och en liten extra hacka insatt på lönekontot :) Det är bara att inse att jag börjar bli gammal...


Rösta gärna här


Vår sommarstuga ligger nära havet... nu längtar vi efter riktig vår så vi kan börja vara där mer igen...

Av Helga - 22 mars 2009 09:36


Efter dotterns match igår kväll åkte vi hem och lagade lite god lördagsmiddag. Det blev fläskfilé, ugnsrostade grönsaker/ potatis, sallad och bernaisesås.  Vi gamlingar fick avnjuta den här middagen på tu man hand eftersom båda ungdomarna var med kompisar.


Idag ska maken åka ut på landet och titta till stället och ta hem båtmotorn som måste lämnas in på service. Jag ska göra en omgång minipajer som vi ska bjuda på nästa helg. Vi ska ha gäster då och eftersom jag jobbar nästan hela veckan måste jag förbereda det som går för att hinna med.


Senare idag är vi bjudna till mina föräldrar på kaffe och våffelstund tillsammans med min syster med familj. Jag ska åka dit en timme före och hjälpa till. Mamma har varit gipsad runt handleden pga en fraktur tidigare i vinter. Hon är fortfarande ganska svag i armen efter det och då uppskattas lite assistans.


Rösta här


Jag promenerar gärna på mina resor... här Göteborgs hamn...

Av Helga - 21 mars 2009 12:09


Nu är vi med soffa och fåtölj. Vi har beställt idag, men ska nu vänta 4-6 veckor på att möblemanget ska levereras.


Vi har velat fram och tillbaka länge på vad vi ska välja... detta är ju något man får leva med ett tag. Vi valde ett ganska neutralt tyg i brunbeige och tänkte att vi piggar upp med kuddar och mattor.  På MIO (www.mio.se) har de en kampanj just nu som innebär att de betalar 1000:- för ens gamla soffa. Jag tror inte vi får så mycket mer för vår gamla gröna skinnsoffa från -91 om vi skulle sälja den själva och så slipper vi ju även besväret med att annonsera.


Här är en länk till soffan vi valt... När vi får hem den kommer det naturligtvis fler bilder. På översta bilden ser du modellen, men vi har valt ett mörkare tyg. http://www.mio.se/templates/MioProdukt.aspx?id=5625&p=1


Om en stund ska vi iväg och se dottern spela match igen och senare blir det myskväll här hemma... Jag älskar hemmamys och det beror nog på att jag flänger omkring så mycket i jobbet.  


Rösta så blir jag glad



Av Helga - 20 mars 2009 13:41


Det blev middag på restaurang igår kväll med de andra ur besättningen och jag beställde en supergod chicken korma med naanbröd. Detta är en milt kryddad indisk rätt och när vi satt där kom jag att tänka på min farfar som var missionär i Indien på 1920-talet. Han älskade starkt kryddad indisk mat efter sina år i Indien. Min farfar dog för 20 år sedan men han är mycket  levande i mitt minne... en härlig personlighet.


Efter middagen blev det sängen tidigt... man får ställa om sina vanor när det är morgonschema flera dagar i rad. Vare sig man vill det eller inte så blir ögonen tunga fram emot 21-tiden...


Nu är jag hemma igen och njuter av det. Jag har bläddrat i de senaste dagarnas morgontidningar och tittat igenom posten. Snart kommer maken hem från jobbet och då blir det fredagsfika. Min käre make slutar alltid tidigare på fredagarna... Mysigt!


Ungdomarna är lediga från skolan idag och dottern är hos en kompis. De ska spela match senare ikväll och det vill jag se. Sonen ska ner på stan och träffa sina vänner - vi får se vad de hittar på.


Ha nu en skön fredag!!


Recept på Chicken korma om du vill ha det: http://www.tuan.se/Recept.aspx


Rösta gärna här


En promenad i en hamn... Här mäter man något på skrovet-

Vad? Vattennivån? Någon som vet?

Av Helga - 19 mars 2009 13:32


Vilken skön arbetsdag vi hade idag... redan klara och här i en stad i södra Sverige skiner solen för fullt... Jag ska ta mig ut snarast och njuta av våren.


Igår kväll gick jag ner till hotellrestaurangen och beställde mat som jag tog upp på rummet. Det var perfekt eftersom jag var trött igår efter en lång arbetsdag. Jag somnade tidigt sedan och det var jag glad för imorse när mobilen pep i ottan.


Idag var det relativt lugnt på vår flight. En kvinnlig passagerare skulle åka och hälsa på en familj där hon jobbat som Au Pair för många år sedan. Nu hade hon med sig sin egen dotter på två år... Det blev nog ett kärt återseende.


Rösta gärna här


Av Helga - 18 mars 2009 17:11


Det har blivit mycket flyga omkring idag och först nu är jag på plats på mitt hotellrum. Här kan jag boa in mig lite eftersom jag ska sova i samma rum två nätter. Jag steg  upp så himla tidigt imorse så det är bara att inta något till middag och sedan börja varva ner för att förhoppningsvis somna tidigt.


Lite intryck från arbetsdagen;


  • En fyraveckors baby var med ombord - så himla söt...
  • Ett gäng släktingar som skulle på bröllopsfest utomlands...
  • En annan familj som rest i flera dygn. Deras baby, som var lite större, sov från ombordstigning till landning - helt slut...
  • En kändis ...
  • En gammal kollega som jag inte sett på massor av år...
  • En präktig försening mot slutet av dagen...




Rösta gärna här


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards