Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Här gick telefonen varm och ljuset ska släckas ikväll...

Av Helga - 28 mars 2009 11:46


Morgonen började med fyra telefonsamtal mellan 9.30 och 10.00 Först var det sonen som sovit hos sin kompis, sedan var det grannen som behövde låna en stor pajform, sedan var det en av makens ungdomsspelare och sist var det den assisterande coachen i laget... Tur att vi ändå var igång... Maken har match idag här i stan och i det laget spelar ju sonen och dottern ska iväg till en annan stad och spela en match.


Ikväll ska vi ha några vänner här på middag och jag har förberett med dukning mm nu på morgonen. Fördrinkstilltugget/ förrätten gjorde jag ju redan i veckan och efterrätten gjorde jag igår.


Menyn blir så här;

  • Minipajer med soltorkade tomater och oliver i bl. a. Till det minichorizo och en bärs.
  • Salami och mozarellafylld fläskfilé med potatisklyftor, morötter och rödlök i ugn.
  • Citroncheesecake med jordgubbar.

Ikväll släcker vi alla lampor mellan 20.30-21.30 (Earth hour). Det blir ju extra mysigt med många tända ljus i huset.


Rösta gärna här - tack!


Pajerna ska värmas och dekoreras med färsk timjan...



 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

28 mars 2009 12:00

Du kan då få det att vattnas i munnen! Alltihop lät lika gott (och med en bärs på det!). Visst är det kul med festmat. Jämfört med vardagsdito...

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

28 mars 2009 12:14

Ja, ikväll blir det mys och pys.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

28 mars 2009 13:38

Den mat du gör låter alltid precis som min smak, supergott alltihop, skulle du kunna tänka dig att lägga ut receptet på fläskfilén? - det lät jättegott.

http://kimmietid.blogspot.com

 
stort och smått

stort och smått

28 mars 2009 14:07

Hittade hit via Ann-Louise!

Trevlig meny du har komponerat! Funderar på att lägga den på minnet (skriva upp någon stans alltså, och hoppas komma ihåg att jag har skrivit upp!) tills jag själv ska ha folk hemma!
Jag ska också släcka i kväll, ska bli mysigt!

Ha en bra dag och kväll!

http://agneta.bloggagratis.se

 
britten

britten

28 mars 2009 15:41

mums ! det var en smaklig meny....här blir det softa i soffan i kväll med tända ljus och pizza....kram och trevlig kväll

http://pyrobritt.blogg.se

 
Ingen bild

Elma

28 mars 2009 16:44

Blir ju jättekul när alla ska tända ljuset och nätet överbelastas. Men ingen tänker på det.

 
grynet

grynet

28 mars 2009 19:13

Ååååååh vad gott det ser ut!
Här blir det ingen större skillnad. Vi har nämligen alltid släckt. Min sambo är en vandrande Earth Hour människa.

http://grynet.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

28 mars 2009 19:49

Då hoppas jag att ni får det riktigt mysigt där i ljusens sken.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

29 mars 2009 17:57

Ann-Louise; Bra mycket roligare än ugnspannkaka och blodpudding ;)

Hannele; Samma i stora delar av världen...

Kimmie; Kul att du gillar... receptet är ute nu.

Stort och smått; Hahaha... du är rolig!! Välkommen tillbaka :)

Britten; Det låter jättemysigt! Kanske skulle vi ha eart hour lite oftare...

Elma; Det tänkte jag också på...

Grynet; Det verkar vara en klok man ;)

Nena; Hoppas ni också haft det bra!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards