Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Som en prinsessa på dunbolster...

Av Helga - 21 januari 2009 10:36


Jag stack till jobbet igår eftermiddag och fløg hela kvællen. Vi hamnade slutligen på ett av mina favorithotell. Det ær egentligen inget særskilt med hotellet i sig utan det ær personalen som ær så vænlig!!! Dessutom har hotellet de bæsta sængarna, skøna dunkuddar/ tæcken och ren bomull i lakanen. Det ær underbart!


Nu har vi ætit frukost i stort sett hela besættningen tillsammans - det ær inte ofta så många dyker upp. Mycket gott finns det att vælja på, men jag tog faktiskt i stort sett bara det jag brukar æta hemma.


Røsta gærna på mig - klicka hær

Kinesisk visdom...

 
 
Pisan

Pisan

21 januari 2009 10:44

Det låter som du har det göööörgott! Sovit som en prinsessa och ätit god frukost i gott sällskap :-) Hoppas din arbetsdag blir fin också. Kram!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

21 januari 2009 10:57

Ser ut som om du är i Danmark på texten.
Frukostbuffé på hotell är härligt - men det blir väl inte detsamma för dig som är så van.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

21 januari 2009 11:44

Godmiddag Helga. Jag ser att du fått ett bra natthärberge då.Det är ju trevligt som omväxling när det är så där mysigt som du skriver. Lillsemester då eller snabbsemester kanske mera rätt. Ha det så bra då bland lakan och dunkuddar!;)

http://filifjonkan-se

 
britten

britten

21 januari 2009 15:12

så nu har jag läst ikapp mig....det är nåt extra med att bo på ett hotel där man trivs...för ett tag sedan lyxade jag med att köpa lakan i en super kvalitet som vissa hotel brukar ha,,frasig och härlig och faktiskt värt varje krona...kram kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

21 januari 2009 19:18

Låter som ett toppenhotell.
Skönt att få sova som en prinsessa.

http://nena.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

21 januari 2009 19:18

Om du avslöjar vilket hotellet är kanske du kan få en gratis weekend! Det är bara att säga att du är en lyckosam bloggare! Ungefär i samma stil som blodinbella och nästa gång är det nog din tur att vara med i "Let's dance"!

http://singo.bloggagratis.se

 
helga

helga

22 januari 2009 08:16

Pisan; Görgott var ordet ;)

Kimmie; Jag gillar också frukostbuffé men jag svullar inte som man kanske gör om man bor sällan på hotell.

Fjonkan; Mest jonn dock, men lite sova i dunbolster också ;)

Britten; Välkommen tillbaka!! Vad mysigt - man ska unna sig lite lyx. Det är ju det här livet vi lever!!

Nena; Ja, det är ett mysigt ställe!!

Singo; Du är inte dum du. Snart kallas jag väl "Brunetthelga" på jobbet ;)

http://helga1.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

22 januari 2009 17:41

Va?? Ska'ru va mä i lets dance? När då? Jag lovar att rösta på dej då *nickar*

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

22 januari 2009 18:03

UnderCover; Du är go´ du - bra att du ska rösta på mig när jag svänger mina lurviga :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards