Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2008

Av Helga - 11 december 2008 17:48


Ibland är mitt jobb lite extra-extra bra. Som snart då jag ska åka till det här stället...


Jag ska trängas med andra julklappsköpare på Kensington High Street och kanske även på Oxford Street. Jag ska gå omkring och njuta av atmosfären (läs trängseln), ta en kopp kaffe på något café och ha det skönt på hotellrummet.


Jag har plockat fram Londonkartan och adaptern som måste vara med. Jag har växlat till mig pund och är nu redo för att sticka iväg. Det ska bli kul att se julskyltningen - den brukar vara extraordinär...


Jag kikar nog in från något internetcafé därifrån också.


Ha en skön kväll!

Rösta gärna på mig genom att klicka här

Av Helga - 11 december 2008 08:34


Igår när sonen och jag gick omkring på stadens gator träffade vi på en pappa ur föräldrargruppen, som vi var med i före sonens födelse. Vi höll kontakt med gruppen i flera år och vi var sex familjer som ordnade olika träffar. Vart efter tiden gick blev det ganska många småsyskon som föddes och det blev svårt att umgås så många - så nu har det hela dessvärre runnit ut i sanden. Roligt var det i vilket fall att se vännens min när han såg sonen som växt från 52 cm till 189 cm ;)


Jag pratade med äldsta syrran igår kväll också. Dels om firandet av sonens födelsedag som inträffar strax före jul och dels om julafton. Hennes man jobbar också på Arlanda och han hade äntligen fått besked att han skulle bli ledig till jul.


Vi brukar fira mobil jul ;)

Först äter vi knyt-jullunch med makens familj hemma hos hans syster och därefter blir det kaffestund hos min äldsta syster. Hur firar du/ni?


Rösta gärna på mig genom att klicka här


Igår slog jag in de julklappar som är klara till släkten... Vänster påse till min familj och höger påse till makens familj.

Av Helga - 10 december 2008 21:54


På eftermiddagen efter skolan träffades jag och sonen på stan och jag kan lova att han är svår att locka med på sånt. Nu var vi bara tvugna att fixa några ärenden tillsammans och han belönades med en fika på café. Det är mysigt att få en stund tillsammans med sina tonåringar sådär var för sig. Jag tog en cafe latte och scones med cream cheese och marmelad och han tog en chokladboll och coca-cola.


Vi tittade på julklappar till hans syster-yster och det blev köpt en klapp. Hemligt hemligt Jajja (om du läser bloggen idag).


Pepparkakorna som jag gör som grissini har jag också bakat idag och det var enkelt eftersom degen var köpedeg den här gången. Dammsugarn hann jag också använda och resten av fejandet får jag ta imorgon.


Sov så sött kära du!!

Rösta gärna på mig - klicka här


Av Helga - 10 december 2008 08:31


Som tur var hann jag klart med chokladrutorna igår innan telefonen ringde och som tur var hade jag inte börjat baka pepparkaksgrissini ännu eftersom det blev en utkallning på eftermiddagen. Det blev en kort flygdag med en inrikesflygning tur och retur. Jag hann hem till senkvällen och ännu ett förhör - den här gången var det sonen som skulle ha skrivning.


Idag är jag ledig och ska bl a städa, åka ner på stan och träffa sonen där efter skolan och om jag hinner baka klart mina grissinipepparkakor.


Jag har fånat mig ibland här på bloggen med att lägga ut "Lika som bär- bilder". Här kommer en till;


Rösta gärna genom att klicka här


                      Vad säger du om den?

Henrik Dorsin?          Mumin?


Fyrabarnsmamman  som bloggar här på Bloggagratis är med i en omröstning på den här sidan;

http://www.skonahem.com/tavling/lasarhemmet/2008/11/26/lasarhemmet-rosta-vinn-dec/ Rösta på henne - det har jag gjort


Av Helga - 9 december 2008 12:40


Jag blir så rastlös av all jour-väntan...


Jag har satt igång med att baka en omgång chokladrutor med cocosflingor. Vi ska vara hallvärdar och sköta kiosken i helgen och då kommer de här rutorna väl till pass. 


Ska jag våga sätta igång ett bak av pepparkaksgrissini också?


 Vill du också rösta - klicka här



Den här bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle när vi bakade därför syns det även smarriga chokladbollar i förgrunden...






Av Helga - 9 december 2008 08:18


Ännu så länge är här frid och lugn, ingen blixtutkallning den här morgonen. Jag steg upp strax före sex och förberedde mig för en eventuell utkallning på jouren men, som sagt, inget än så länge. Skulle det förbli lugnt kanske jag kan städa lite eller baka - vi får se. När det väl ringer kan det bli raketbråttom och då vill man inte ha för mycket på gång.


Just nu är det väldigt mycket läxor och skrivningar för båda ungdomarna så här i terminsslutet. Särskilt för dottern som ska få sitt första betyg någonsin. Jag tror de båda ser fram emot lovet då de kan få göra annat än gå i skolan, träna och plugga.


Vad det blir för aktiviteter på lovet kan man bara gissa... sova, sova, sova, sitta vid datorn, umgås med kompisar, träna, träffa tjocka släkten och äta, äta, äta. Dottern ska på en turnering också men det är först efter nyår.


Rösta gärna på mig här






Av Helga - 8 december 2008 16:41


Som jag skrev tidigare så råkade det ju bli så att jag flög med Gotlänningen idag - han som hjälpt mig med att klä om Gotlandsljusstaken. Jag kom i samspråk med kapten och styrman under markuppehållet om detta och då sa kapten;


- Jag vill också komma hem till dig och klä om ljusstakar. Jag kan ta med mig en flaska vin också...


Då sa Gotlänningen;


- Tar ni en flaska vin innan ni klär om ljusstaken kommer era fingrar att fastna i limmet och det skulle ju se jättekonstigt ut med en gotlandsljusstake där det sitter fast en flygvärdinna och en kapten...


Senare när jag gick med en försäljningsvagn genom kabinen ser jag min andra kabinkollega i bakre delen av flygplanet. Han har normalt sett en renrakad frisyr och han har dragit på sig en damperuk i pagemodell och skuttar runt i bakre galley. Jag lovar att det var svårt att hålla sig för skratt.


Rösta gärna på mig

Av Helga - 8 december 2008 13:42


Idag blev det lite mer raketfart till jobbet. Jag blev uppringd kl. 05.10 och satt på bussen 05.40 och då ska du veta att jag sov när telefonen ljöd.


Jag hade turen att få flyga med min vän och kollega - han som hjälpte mig med Gotlandsljusstaken. Det var ju perfekt så jag kunde få tacka honom för hjälpen. Jag ska köpa en present till honom också eftersom han hade införskaffat allt material som behövdes för omklädningen.


Nu bär det av hemåt. Ny jour imorgon...


Rösta gärna genom att klicka här


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards