Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 6 december 2008

Grattis Vita och en bra julskiva...

Av Helga - 6 december 2008 13:03


Nu har det rätta svaret kommit in om var jag befann mig när den här bilden togs och jag fick ett detaljerat svar av Vita som hade helt rätt och staden var Umeå. Grattis Vita!!


Tack alla ni andra som lade pannorna i djupa veck och försökte...

Umeå var svaret...


Idag har vi varit iväg och sett dottern spela match och om några timmar ska sonen iväg till storstan och spela match han också. Det är vår tur att köra och maken sätter sig vid ratten. Jag ska klippa och klistra lite till för att bli klar med Gotlandsljusstaken - det var mer arbete än jag kunnat föreställa mig - men det blir fint!!


Jag köpte en ny julskiva för några dagar sedan och tipset kom från Britten. Det är en julskiva med Nils Landgren, Christmas with friends II (de andra är Jonas Knutsson, Johan Norberg, Jeanette Köhn, Jessica Pilnäs, Sharon Dyall, Eva Kruse och Ida Sand). En riktigt bra skiva åt jazzhållet...


Rösta gärna genom att klicka här

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 december 2008 16:15

Godeftermiddag Helga Jaha Umeå sa då då var jag ialla fall rätt sida med min gissning fnissar,,och julskivor är kul man har så många så m an vet in te hur man ska hinna lyssna av dem allihop jag köpte Gessles sista låt och Enigmas sista album med så här börjar öronen ömma nästan

http://filifjonkan-se

 
UnderCover

UnderCover

6 december 2008 18:48

Åhå, GULDstaden! Där ser man. Var på fel sida landet jag då, får väl mecka till GPS:en...
Jazzå en ny skiva minsann, men nä inte mina artister det där, inte min typ av diggaloss musik heller. Tur man får va olika ;o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

6 december 2008 18:57

Heeej, klart att det OK att du länkar till lilla mig,jag blir jätteglad och länkar tillbaka förståss. Ha det gott. kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se/presentation

 
Pisan

Pisan

6 december 2008 19:02

Är nyfiken på hur ljusstaken blev till sist, kan du inte lägga ut en bild? :-) Kram!

http://pisan.bloggsida.se

 
Magnus

Magnus

6 december 2008 19:29

Hej, kompis.
Jag bloggar inte så mycket för tillfället men är glad att du tittar till mej i alla fall :).

Julskivan du nämner verkar bra. Det kanske blir en julklapp till mej själv, hihi.

Ang. din kommentar: Jag brukar vara jultomte varje år hos ett par bekanta. Sonen är nu 10 år men tror fortfarande på "mej". Det funkar nog inte detta året men det är härligt att se de förväntansfulla ögonen på ett stort barn :).

http://underbara.bloggagratis.se

 
helga

helga

6 december 2008 20:20

Fjonkan; Härligt med ny musik som man gillar :)

UnderCover; Bra att du har en GPS ;) Jazz är normalt sett inte något jag lyssnar mycket på, men den här skivan är underbar...

Pisan; Nu är jag klar med ljusstaken - bild kommer...

Magnus; Det är ändå mysigt med tomte - det hör liksom till ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
britten

britten

6 december 2008 21:12

nu middase jag din tävliung...hoppas du mår bäst

http://pyrobritt.blogg.se

 
Ammis

Ammis

7 december 2008 08:12

Jasså,det var Umeå svaret var!! Tack för din kommentar och jovisst är det så att rynkorna har sin charm men jag hade nog lite för höga förväntningar och så blev allt fel. Det viktigaste är ju insidan iaf. Ha en skön söndag vännen. kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se/presentation

 
Tussegumman

Tussegumman

7 december 2008 10:13

Vill önska dig en fin andra advent. Ha det skönt och njut av det vackra ljusen./Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
helga

helga

7 december 2008 11:26

Britten; Oj, titar du in - hoppas ni har det skönt på resan.

Ammis; Insidan är ju absolut viktigast :)

Tussegumman; Ha det fint idag du också :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards